Juppy Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Så länge bolagen ska ta så förbannat mycket för spel, filmer och musik så tycker jag det e helt ok att ta ner det från nätet. För priserna på såna grejer är påtok för höga nu. En skiva kostar ca 3 kr att göra och så säljer dom den för typ 599 spänn. Det e inte klokt! :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Så länge bolagen ska ta så förbannat mycket för spel, filmer och musik så tycker jag det e helt ok att ta ner det från nätet. För priserna på såna grejer är påtok för höga nu. En skiva kostar ca 3 kr att göra och så säljer dom den för typ 599 spänn. Det e inte klokt! :cry: Du måste ju tänka på att det kostar att främställa skivan eller vad det nu kan vara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Jag laddar inte ner så mycket men om jag gör det så laddar jag ner någon film. Musik köper jag hellre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det Grejen är väl att skivförsäljningen har ökat nu efter fildelning har blivit stort, så nä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Jag tycker all fildelning och nedladdning borde vara självklar ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Fildelning är väl okej, men man kan ju köpa nåt emellanåt så att man inte gör artisterna panka. Plus att det är roligare att spela t.ex ett Xbox spel på en Xbox än på en dator (tycker iallafall jag). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Asså dom kan ju ändå inte göra nåt åt det så musik kan väl vara ok att ladda ner men film och spel är inte lika självklart... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Jag tycker att fildelning ska vara lagligt! Enligt mig så borde exempelvis sång vara en hobby för artisterna. Inte någonting som gör dem ännu rikare än vad dem är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det Just nu ja, men om vi låter det fortskrida i 10 år till eller om piratpartiet tar makten kommer i stort sett all musik sluta tillverkas då skivbolagen inte tjänar något längre. Tänk lite långsiktigt näst gnåg :medieval: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det Tror du ärligt talat att piratpartiet skulle kunna komma med i regeringen och all upphovsrätt skulle avskaffas. Nt rly, va? Piratkopieringen kommer nog inte bli så mycket större än vad den är nu, folk kommer fortfarande vilja ha äkta vara. Stava rätt nästa gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Jag tror verkligen inte att piratpartiet kommer med i riksdagen, jag tog det bara som ett dåligt exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.