Hoppa till innehåll

Kriget Är Här!

Shaddy

Rekommendera inlägg

• Svar 476
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Antagligen så skulle jag flytta utomlands till något stort och mäktigt land som tex USA.

Vissa här påstår att de skulle slåss för sitt land, genom att greppa tag i en kulspruta och springa ut i krig.

Min fråga till er är: Hur stor chans tror ni det är att ni överlever?

Förövrigt så tror inte jag att ni ens skulle våga sätta er fot utanför huset om ett krig pågick, i alla fall inte för att kriga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle såklart försvara mitt kära foster-land !! vad skulle ni `?´

1. Du är inte i när heten av att vara en soldat

2. Du kan inte skjuta

3. Du kan inte döda

4. Du är 13 år

5. Tror du seriöst att du skulle kunna vara med i ett krig ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu påstår du att om det var krig i Sverige så skulle du alltså försvara ditt "fosterland" med vapen, med andra ord gå ut i slagfältet och kriga?

Haha, du skulle aldrig ens komma på tanken att göra något sånt, då du bara är 13 år och helt enkelt saknar mod för att gå ut i krig (Ta inte illa upp).

Man ser helt enkelt från en annan synvinkel där kriget väl är framme och det gäller att gå ut i strid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle såklart försvara mitt kära foster-land !! vad skulle ni `?´

2. Nej. Det är svårare än man tror. Många vuxna som skjuter första gången får axeln ur led på grund av rekylen. Du skulle inte kunna träffa en elefant i en korridor.

3. Nej det kan du inte, om du inte är psykiskt sjuk. Människor som är psykiskt sjuka har en spärr som hindrar dem från sådant. Visst, om man blir grymt hotad och rädd så frigör kroppen adrenalin, så man kan fly eller försvara sig mot faran. Och eftersom fienden troligtvis inte kommer använda barnsoldater, så ligger du taskigt till på den fysiska biten

4. Barnsoldater är förbjudet

5. För att du är 13 år ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...