Shadowbeing Skrivet 30 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2006 hmm, verkar dessvärre faktiskt bara vara Sverige som bara har fred och inte ligger i krig.... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Iqaros Skrivet 1 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 (redigerat) hmm, verkar dessvärre faktiskt bara vara Sverige som bara har fred och inte ligger i krig.... :) Schweiz är även de rena vad gäller krig, då de avstod från både första och andra världskriget. Sverige och Schweiz lär vara de enda Europeiska länderna som inte uträttat krig, vilket bör kännas bra för invånarna i respektive länderna. Redigerat 1 Augusti 2006 av Iqaros Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Sedan kan ju Sveriges neutralitet i WW2 diskuteras. Dessutom är det bara skit att vara alliansfri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Schweiz är även de rena vad gäller krig, då de avstod från både första och andra världskriget. Sverige och Schweiz lär vara de enda Europeiska länderna som inte uträttat krig, vilket bör kännas bra för invånarna i respektive länderna. <{POST_SNAPBACK}> Moderna krig menar du? Sverige var ju en stormakt förr i tiden. Krigade lite här och lite där. Men om man har gjort lumpen och Sverige hamnar i krig behöver man väl inte tänka. Man blir väl inkallad. Och det är väl straffbart att hoppa över det om inte jag är helt ute och cyklar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trendywinds Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Att hoppa över lumpen är inte straffbart min kompis bror gjorde det :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Alltså om de blev krig så skulle inte ens 3/4 delar att tänka på att springa ut i skottsalvorna utan kasta er in i närmsta skyddsrum.Det är nog sant men själv sklle jag nog göra det men det vet vi inte för att Sverige är inte i krig och kommer nog inte vara det på ett bra tag heller. Tyvär Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Att hoppa över lumpen är inte straffbart min kompis bror gjorde det :lol: Jojo, men det jag menade var att jag tror att det är straffbart inte gå ut i krig om man blir tillsagd. Om man har gjort lumpen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Att hoppa över lumpen är inte straffbart min kompis bror gjorde det :lol: Hämtat ur Lagboken. 1§ En totalförsvarspliktig som uppsåtligen eller av oaktsamhet uteblir från en mönstring eller annan utredning enligt 2 kap. 1 § till vilken han eller hon har kallats att personligen inställa sig döms till penningböter. 2§ En totalförsvarspliktig som uppsåtligen avviker eller uteblir från värnplikt, civilplikt eller allmän tjänsteplikt, vägrar eller underlåter att lyda en förmans eller annan chefs order eller på annat sätt åsidosätter vad som åligger honom eller henne under tjänstgöringen, döms, om gärningen är ägnad att medföra avsevärt men för utbildningen eller tjänsten i övrigt, för brott mot totalförsvarsplikten till böter eller fängelse i högst ett år. Till de som inte förstår ovanstående: Att skippa lumpen kan leda till fängelse i max ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trendywinds Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 hmm det visste jag inte :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 hmm, verkar dessvärre faktiskt bara vara Sverige som bara har fred och inte ligger i krig.... :) Sverige var ju delaktiga i de ena världkriget då de lät tyskarna passera genom vårat land utan strid. Sverige är ingen stormakt och de lär knappast delataga i några krig, vi har inga resurser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 hmm det visste jag inte :huh: men så är det. Har man blivit uttagen till lumpen måste man göra den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 4 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2006 Jag skulle fott panik.Mer en so kan jag inte gora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.