Hoppa till innehåll

Irriterande Dator Problem

OhNo

Rekommendera inlägg

Jo tjena alla Fuskare, det är så här, Jag har ett problem och hittar ingen lösning på det själv, så jag tänkte fråga lite om lite hjälp ^^

När jag har datorn på så får jag upp en popup, längst nere i högre hörnet, Där dom små Miniatyrerna är,

Popupen säger: Windows - Systemfel

Systemet har upptäckt en IP-Adresskonflikt med ett annat system i nätverket,

Bifograd fil nedan,

Hoppas på nåra bra svar :) :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keyser_Soze

jag har haft samma problem..om du sitter i en villa och har mer än 1 dator så kolla så att inte båda datorerna sitter på samma ip adress. annars om du sitter på ett område så måste du kontakta it-ansvarig på området för att bekräfta att ingen annan har samma ip adress..det är inget virus iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AHA! sa du att din mamma hade samma problem??

Då är det ju solklart! det bli konflikter på din och din mammas ip-addresser.

Ni kanske har samma IP-adress.

Om din eller din mammas dator inte funkar helt i nätverket så kan det hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ta och kolla vilka ip adrreser du har på datorerna genom att skriva ip config i kör.

tyvär vet jag inte hur du skaffar en ny ip adress ifall det skulle vara så att du har samma ip på båda datorerna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två datorer har förväxlats i ditt Nätverk. Det är inget farligt, det hänger mig säkert 2-3 ggr i månaden. Speciellt när man har lite fler datorer, som i mitt hus.

Gå in på Start, sedan trycker du på "Kör" eller "Run" på engelska. Skriv "cmd", kommandotolken öppnas, skriv "ipconfig /renew". Utan Citattecken förstås.

Och sedan antingen starta om din router eller ibland räcker det bara med värddatorn.

:)

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två datorer har förväxlats i ditt Nätverk. Det är inget farligt, det hänger mig säkert 2-3 ggr i månaden. Speciellt när man har lite fler datorer, som i mitt hus.

Gå in på Start, sedan trycker du på "Kör" eller "Run" på engelska. Skriv "cmd", kommandotolken öppnas, skriv "ipconfig /renew". Utan Citattecken förstås.

Och sedan antingen starta om din router eller ibland räcker det bara med värddatorn.

:)

Tack för det där :)

Nu funkar allt bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...