OhNo Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Jo tjena alla Fuskare, det är så här, Jag har ett problem och hittar ingen lösning på det själv, så jag tänkte fråga lite om lite hjälp ^^ När jag har datorn på så får jag upp en popup, längst nere i högre hörnet, Där dom små Miniatyrerna är, Popupen säger: Windows - Systemfel Systemet har upptäckt en IP-Adresskonflikt med ett annat system i nätverket, Bifograd fil nedan, Hoppas på nåra bra svar :) :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Det kanske är någon som försöker ta sig in i din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OhNo Skrivet 24 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Hmm.. Kanske :/ Min Mor har samma problem :/... Skumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 som jag ser det har du fått en trjoansk häst! snabbar har tar bort det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Ehm, först skulle jag vilja fråga om du har du ett nätvärk? Det kan hända så eftersom då använder alla datorerna i nätverkät (oftast) samma IP-adress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 jag har haft samma problem..om du sitter i en villa och har mer än 1 dator så kolla så att inte båda datorerna sitter på samma ip adress. annars om du sitter på ett område så måste du kontakta it-ansvarig på området för att bekräfta att ingen annan har samma ip adress..det är inget virus iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 AHA! sa du att din mamma hade samma problem?? Då är det ju solklart! det bli konflikter på din och din mammas ip-addresser. Ni kanske har samma IP-adress. Om din eller din mammas dator inte funkar helt i nätverket så kan det hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Jag har samma problem, men jag har bara 1 dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 ta och kolla vilka ip adrreser du har på datorerna genom att skriva ip config i kör. tyvär vet jag inte hur du skaffar en ny ip adress ifall det skulle vara så att du har samma ip på båda datorerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 (redigerat) Två datorer har förväxlats i ditt Nätverk. Det är inget farligt, det hänger mig säkert 2-3 ggr i månaden. Speciellt när man har lite fler datorer, som i mitt hus. Gå in på Start, sedan trycker du på "Kör" eller "Run" på engelska. Skriv "cmd", kommandotolken öppnas, skriv "ipconfig /renew". Utan Citattecken förstås. Och sedan antingen starta om din router eller ibland räcker det bara med värddatorn. :) Redigerat 25 Mars 2006 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 okej det var det jag menade med att skriva ip config. glömde visst en bit av vad det var man skulle skriva innan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OhNo Skrivet 25 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Två datorer har förväxlats i ditt Nätverk. Det är inget farligt, det hänger mig säkert 2-3 ggr i månaden. Speciellt när man har lite fler datorer, som i mitt hus. Gå in på Start, sedan trycker du på "Kör" eller "Run" på engelska. Skriv "cmd", kommandotolken öppnas, skriv "ipconfig /renew". Utan Citattecken förstås. Och sedan antingen starta om din router eller ibland räcker det bara med värddatorn. :) Tack för det där :) Nu funkar allt bättre :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.