Hoppa till innehåll

Homosexualitet


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

Det fanns tidigare en sån här debatt, men den försvann. Jag tyckte dock att den var väldigt intressant, så därför startade jag en ny. Folk har väldigt olika syn på sånt här, så om man bara låter tråden "leva" ett tag så kan det nog utvecklas till heta diskutioner.

 

PS. Vem låste Kärnvapenkrigs tråden och varför? DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

För att börja med var det jag som låste Kärnvapentråden. Vi har satt högre prioriteringar för Debattforumet, och vi kommer att låsa alla som spårar ur eller inte bildar riktig debatt. Den tråden hade blivit lite avlägsen, men det är ett hett ämne och jag vill gärna att ni skapar en ny. Bara ni diskuterar, sportsligt och på riktigt.

 

Numera är det så att varje tråd som skapas godkänns utav en moderator, att just få bli synlig. Jag accepterade såklart denna, och jag hoppas att det ska bli debatt. Det är somsagt ett väldigt bra ämne, och det har funnits flera såna här trådar innan. Detta är nu den officiella. Så, håll er till den här.

 

För att inte döda diskussionen här och nu ska jag lägga in min åsikt ;)

 

- Jag har inget emot homosexualitet. Däremot har jag något emot program som Gay Army, där man förnedrar sexueliteten.

Det finns de som kallar Homosexualitet för en sjukdom, de finns de som kallar det en helt naturlig läggning. Jag vet inte riktigt var jag ska stå, och hur jag ska uttrycka mig.

 

Homosexualitet är ingen sjukdom. Absolut inte, det är just en sexuell läggning, och det är det ju. Det märker ni själva, så länge inte alla Bögar/Lesbiska fejkar sin sexualitet, men då blir det ju en annan läggning i sig.

Men jag vill inte påstå att homosexualitet är så normalt heller, vi människor är inte skapta för att vara homosexuella. Var det ursprungligen kmr från har jag ingen aning om, nån annan som kanske har? =). Jag tror inte det finns ett riktigt svar på var det härstammar från, men inte är vi skapta för det. Hetero är standard, inte Homo.

Men det betyder inte att vi inte ska acceptera det. Jag tar homo som det allra mesta, något jag kan leva med att folk är, något som jag ibland kan skratta åt, något som jag ändå accepterar till fullo.

 

För att förklara vad jag menar med att jag kan skratta åt det, är t ex alla svordomar. Jag använder själv uttryck som "Bög, flata" osv, och det är inget jag skäms för. Det är minst lika normalt som själva sexualiteten själv.

 

Homosexualitet är ingen sjukdom, men det är inte normalt, och jag vill inte att det ska bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Jewes007: Tänk med hjärnan... Inte med ballarna.

 

Själv har jag inget emot homosexuella. Ibland är det kul att skämta med dem och så. Inget förnedrande eller så. Det är annorlunda och jag respekterar sådana människor som inte är vad vi annars människor brukar vara.

 

 

MeM: Om vad sjukdom? Jag anser att "fjortis" är en sjukdom jämfört med Homosexualitet. Och definera ordet normalt? Man kan ju inte vara onormal när man inte riktigt vet vad normal är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Bibeln står det:

 

1 Mos 1:27-28

P

Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne. Som man och kvinna skapade han dem.

 

Gud välsignade dem och sade till dem: ”Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden och lägg den under er. Härska över havets fiskar och himlens fåglar och över alla djur som myllrar på jorden.”

 

3 Mos 20:13

Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

 

(3:e citatet är en bibelskrift & INTE hets mot folkgrupp!)

 

Nuförtiden tycks homofobin främst leva kvar i små insnöade byar som inte inser att vi kommit in i 2000-talet.

I dessa byar är det en dödssynd att vara homosexuell eftersom de förmodligen inlärts att det är en avskyvärd sjukdom & sedan har ingen annan tagit ansvaret att förklara att det är en sexuell läggning & ingen sjukdom.

Jag själv har, liksom de flesta yngre stadsmänniskorna (-40) lärt sig acceptera homosexualitet, men jag skulle aldrig ens fundera på att fjolla runt på Gay Pride-festivaler & göra andra liknande bögsaker. Någon måtta får det vara.

Dessutom verkar många hata/störa sig på homosexuella p.g.a. extremisterna som verkligen vill visa sig vara riktigt fjolliga, ni vet nog hur jag menar.

Många homosexuella, förmodligen de flesta, är dock helt vanliga människor till vardags, man kanske inte ens märker att de är homo eftersom de är så "vanliga" i sättet att vara.

 

Som ni ser fördömer bibeln homosexualitet, och visst, med den tidens mått var det en dödssynd, det är det fortfarande i vissa länder där homosexuella avrättas p.g.a. deras läggning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...