Gäst Helgon Skrivet 7 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2006 Jag har inget emot homosexualitet. Däremot har jag något emot alla slags personer som missbrukar, förnedrar orden bög, eller lespisk. "j*vla bög!" "Uwh, din lebb!" Dem används för ofta i fel sammanhang.. :3 Jasså, du älskar det darföratt?Ogillar när folk går och säger; "Hej, din j*vla bög." Som om det vore något fel att vara bög, homosexuell? Förstår inte varför det skulle vara ett själsord? Samma sak med CP, är det något fel? Varför just CP, kan man inte börja missbruka ordet förkylning!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 7 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2006 Jag har inget emot homosexualitet. Däremot har jag något emot alla slags personer som missbrukar, förnedrar orden bög, eller lespisk. "j*vla bög!" "Uwh, din lebb!" Dem används för ofta i fel sammanhang.. :3 Varför säga "järnspikar också". s*tan,h*lvete,bajs,röv,arsle,k*k,fitta osv. Varför skulle dessa ord vara något dåligt för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 7 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2006 Inte just de du tog upp, men ord som bög och lebb blir nästan som hets mot folkgrupp, som om det skulle vara något dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 8 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2006 Mig gör det inget om folk använder de orden men jag använder de inte så ofta förutom när jag skämtar med mina kompisar och de skämtar med mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sfvxzcds Skrivet 18 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2006 Jag hatar inte homosexuella personer men jag tycker illa om att de är homosexuella. Jag tror inte på att man är naturligt homosexuell utan att vissa personer bestämmer sig för att vara det för att de tror att de är födda så. På tal om förnedrande ord som bög och lebb så tycker jag att de används bara som förolämpning. Om jag skulle kalla någon bög så menar jag det inte bokstavligen utan jag skulle bara säga så då för att förolämpa. Precis som att använda ordet idiot istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 21 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2006 I samhället är det fel på attityden om man anser att bög och flata är lämpliga skällsord. Idiot är ett ord som inte syftar direkt på någon folkgrupp, men bög/flata syftar direkt på de homosexuella. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 21 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2006 Utvecklingsstörda kallades först för idioter, sedan började det användas som skällsord och då slutade man istället att använda det för de utvecklingstörda. Det blir väl det som kommer hända med de homosexuella. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jason__Voorhees Skrivet 22 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2006 Jag tycker det är sjukt. Enligt mig är det en sjukdom. Att de adopterar barn är helt oacceptabelt. Alla barn har rätt till en mamma av kvinnligt kön och en pappa av manligt kön. Håller fullständigt med dig... Jag tycker synd om barnen... Hur kul kan det vara att ha två morsor typ eller två farsor :huh: Det skulle ju alldrig accepterats förr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 22 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2006 Varför skulle det vara synd om barnen? Jag tycker det inte det spelar någon roll sålänge de är ansvarsfulla föräldrar. Hellre två bra föräldrar av samma kön än två dåliga föräldrar av olika kön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 22 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2006 Det är visst nåt fel med homosexuella. Om homosexualitet vore rätt skulle vi dö ut. Homosexualitet är en hormon sjukdom typ. Så ja på sätt o vis har de en sjukdom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sfvxzcds Skrivet 22 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2006 Jag skulle nog också kalla det för en sjukdom för att det är definitivt något fel att vara homosexuell. Jag tror att man aldrig kan få samma känslor för någon med samma kön som att få med någon med det motsatta könet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 22 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2006 Man ser ju homosexuella hångla, hur skulle de kunna göra det om de inte tyckte om varandra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.