Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe
 Dela

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

jag särskriver som en storm.

 

Sjukvården blir inte bättre om alliansen vinner..

INte för alla iaf. men för de rika...privata sjukhus har skyhöga avgifter.

 

och moderaterna ville ju lägga ner en massa universitet för forskning inom vården..jättebra..då kan ju Ab Hans Fägerlund forska i cancer och se hur det går..

Redigerat av The Balrog
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Alla talar om A-kassan som bidrag, men observera att det är en FÖRSÄKRING. Den försäkrar att folk kan leva under den tid de är arbetslösa. A-kassa är inte en evighetsförsäkring, utan man måste vara aktivt arbetssökande för att få den. För att kunna finansiera A-kassan betalar varje löntagare pengar till den. När jag ändå är inne på arbetsmarknaden, tänkte jag nämna, att som Peter Eriksson sade, är Sverige arbetslöshetsgrad Europas fjärde bästa med den borgerliga alliansens sätt att räkna.

 

Vad är det egentligen för idé med att ha med Göran Hägglund, Lars Leijonborg och Maud Olofsson i dessa tv-debatter; de har ändå inga egna åsikter? Skulle räcka med Fredrik mot ledarna av de bra partierna, eftersom han ändå är en slags ledare för de dåliga partierna. De tre bra partierna har en långsiktig politik som siktar på rättvisa och solidaritet, de dåliga har en kortsiktig politik som siktar på segregering och fattigdom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla talar om A-kassan som bidrag, men observera att det är en FÖRSÄKRING. Den försäkrar att folk kan leva under den tid de är arbetslösa. A-kassa är inte en evighetsförsäkring, utan man måste vara aktivt arbetssökande för att få den. För att kunna finansiera A-kassan betalar varje löntagare pengar till den. När jag ändå är inne på arbetsmarknaden, tänkte jag nämna, att som Peter Eriksson sade, är Sverige arbetslöshetsgrad Europas fjärde bästa med den borgerliga alliansens sätt att räkna.

 

 

Självklart måste man vara aktivt arbetssökande för att få behålla A-kassan. Men vad betyder egentligen det? Jo att du t.ex kan söka jobb som helt enkelt är omöjliga för dig att få och på så sätt vara aktivt sökande och behålal A-kassan. Du behöver heller inte tacka ja till dom jobb som erbjuds. Klart det är surt om man haren bra utbildning och det enda jobb som erbjuds är på Mc Donalds eller liknande. Men det är i mina ögon ingen ursäkt till att ha kvar A-kassan. Utan man skall ta de jobb som erbjuds och sen kan man fortsätta sitt sökande efter bättre jobb. Man kan ju vara aktivt arbetssökande genom arbetsförmedlingen, där du nästan är garanterad att inte få något jobb utan du blir erbjuden någon bullshit kurs istället.

 

Man ska ta dom jobb som erbjuds, finns det inga jobb som du vill ha. Trist, thats life.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte få allt serverat på ett fat. Och det är jätte många som tänker. Det är bara 2tusenlappar mindre på min a-kassa. Jag kan leva med den längre. Jag tycker den ska sänkas typ 5%varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte få allt serverat på ett fat. Och det är jätte många som tänker. Det är bara 2tusenlappar mindre på min a-kassa. Jag kan leva med den längre. Jag tycker den ska sänkas typ 5%varje månad.

 

Kan du ens ha A-Kassa? :huh:

Sen, hur vet du att just moderaterna kommer att ta itu med arbetslösheten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror på dem mer än vad jag tror på sossarna.

Sänker man skatten så har företagen råd att anställa fler personal. Företagen vill såklart ha jobbare men dem säger att det är för dyrt. Speciellt för småföretagare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att miljöpartiet ska vinna valet. De tar upp viktiga frågor om skola och gymnasie, småföretagare, barnfetma (allvarligt problem), våld mot kvinnor mm.

 

varför jag inte tycker att högern ska vinna:

1. Kristdemokraterna är ett j*vla sk*t parti!

2. Resterande partier i högra blocket är allierade med (kd)

 

mycket mer är det inte. kd förstör allt.

Socialdemokraterna har visserligen en del bra förslag, men om man tittar bakåt på vad dom gjort under regerande år, så är det inte många vallöften dom uppfyllt.

 

nu orkar jag inte argumentera mer, miljöpartiet, men moderaterna gör inget heller (förutom kd uuuh...) :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att miljöpartiet ska vinna valet. De tar upp viktiga frågor om skola och gymnasie, småföretagare, barnfetma (allvarligt problem), våld mot kvinnor mm.

 

varför jag inte tycker att högern ska vinna:

1. Kristdemokraterna är ett j*vla sk*t parti!

2. Resterande partier i högra blocket är allierade med (kd)

 

mycket mer är det inte. kd förstör allt.

Socialdemokraterna har visserligen en del bra förslag, men om man tittar bakåt på vad dom gjort under regerande år, så är det inte många vallöften dom uppfyllt.

 

nu orkar jag inte argumentera mer, miljöpartiet, men moderaterna gör inget heller (förutom kd uuuh...) :angry:

 

säg vad har du emot kristdemokraterna och säg inte att de är kristna ffs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...