Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Så svenskar som vandaliserar och begår brott ska kastas ut också? Det straff som gäller för den ene skall gälla för den andre.

 

 

Nej men de är ju svenska medborgare. Det är klart att invandrare inte är mindre värda och att de inte har rätt att komma hit, men lagen borde väl gälla lika mycket för de som oss?

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Rätt, många i staden där jag bor är rädda för invandrare och ibland har det hänt att när folk är ute och går blir de förföljda av dem. Och det finns ett speciellt område där det bara bor invandrare dit ingen vågar gå, ungefär som Rosengård i Malmö bara att Rosengård är större. En gång var det till och med skottlossning i det området i min stad, sånt skrämmer mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Bara för det heter Sverige så är det inte vi som endast har rätt och bo här. De som födds i Jorden har rätt och bo här om de vill.

 

Det stämmmer ju inte överhuvudtaget. För att ha någonstans att bo behöver du t.ex köpa mark. Mark som du påpekar är allas, vilket den inte är. Att jag skulle kunna kräva min rätt att bo i något annat land är heller inte sant. Visst alla är födda på jorden men du kan ju inte påstå att alla har samma rättigheter. Alla tillgångar på jorden äger inte alla människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Bara för det heter Sverige så är det inte vi som endast har rätt och bo här. De som födds i Jorden har rätt och bo här om de vill.

 

det är det som är felet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Bara för det heter Sverige så är det inte vi som endast har rätt och bo här. De som födds i Jorden har rätt och bo här om de vill.

 

Ett samhälle där alla äger allt skulle likna ett kommunistiskt samhälle vilket aldrig skulle funger, människor är giriga det kan man inte bortse från. Att vara kommunist är bara att vara naiv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Bara för det heter Sverige så är det inte vi som endast har rätt och bo här. De som födds i Jorden har rätt och bo här om de vill.

 

Varför skulle det då finnas länder? Man har rätt att bo i det land man är född i. Vill man bo någon annanstans får man anpassa sig och vara glad. Tvingas man fly eller så, bad luck, livet är inte rättvist. Man ska fortfarande inte tro att man har rätt till något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok. Men är det här inte västvärldens fel. Lägga minor i t.ex Vietnam, Angola. Slava folk i diamant/guldgruvor. Det är västvärlden som är en stor del som har skapat fattigdomen där! Dem fly för att Västvärlden ställt till med så mycket problem för dem! Såklart dem har rätt och bo här efter allt vi har tagit från dem där nere.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...