Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Asså det är klart alla kan inte få det jobb dem vill man kan ju inte direkt ge nån helt okunnig person jobb att t ex. desermera bomber bara för att den personen vill det. Alla jobb kräver olika kunskaper.

 

Till viss del stämmer det, om det nu finns jobb till det du har utbildat dig till. Men om du t.ex utbildar dig till jurist och får toppbetyg och sedan märker du att det redan finns väldigt många jurister och det blir därför svårt att hitta jobb. Då kan du räkna med att få ett sämre jobb, finns folk med juristutbildning som jobbar på Mc Donalds t.ex. Och där kan du få jobb utan grundskoleutbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Sverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.

 

En sänkning av A-kassan är till viss del bra, egentligen rör det mig inte i ryggen då jag aldrig kommer ha behov av A-kassa trots att jag betalar. Och en sänkning är bra då många inser att A-kassa inte är något substitut för ett jobb utan bara en hjälp under tiden man letar efter ett nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.

 

Men tyvvär finns det inte så mycke jobb i samhället nu för tiden.

Och så de som inte kan kan få nått jobb och försörjer sig på A-kassa.

De kanske blir kriminella och börja råna istället så varför sänka A-kassan..??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså det är klart alla kan inte få det jobb dem vill man kan ju inte direkt ge nån helt okunnig person jobb att t ex. desermera bomber bara för att den personen vill det. Alla jobb kräver olika kunskaper.

 

Då ska man ha stöd i ungefär 3månader max tycker jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.

 

Just de som kan vara felet, de bästa ska ha de bästa jobben. Tex om en person studerat till läkare men det finns för många läkare, ska man kunna byta ut han mot en annan läkare med sämre betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter ju lite hemskt att byta ut dem som redan fått anställning för att det några år senare kommer de som har bättre betyg. Man måste ju tänka påa tt när du jobbat på arbetsplatsen så har du troligtvis lärt dig väldigt mycket, hur det verkligen funkar i arbetet, erfarenhet, rutiner osv.

 

Dessutom gillar jag inte sänkningen av A-kassan eftersom det tvingar tillbaka folk i lägre avlönade jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Om en del svenskar skulle få nippran och röstar på sverigedemokraterna i den mån att de skulle få in en enda riksdagsledamot, så kan ju denne vara avgörande. Nu när vi har det så jämnt mellan blocken så kan det rent hypotetiskt se ut på det viset att (s), (v) och (mp) 174 platser, den borgerliga alliansen 174 och sverigedemokraterna en. Det skulle ge denne enda ledamot en enorm makt att avgöra i svensk politik och går det då ens att bilda regering? Samtliga demokratiska partier är ju överens om att inte samarbeta med sverigedemokraterna, så då återstår endast att bilda samlingsregering med alla mot en, eller att någon av de borgerliga kommer till sans och inser att det är smartare att ingå i en regering med (s), (v) och (mp).

Det här var bara en hypotes som jag började tänka på efter att Jan Guillou nämnde det i tv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter ju lite hemskt att byta ut dem som redan fått anställning för att det några år senare kommer de som har bättre betyg. Man måste ju tänka påa tt när du jobbat på arbetsplatsen så har du troligtvis lärt dig väldigt mycket, hur det verkligen funkar i arbetet, erfarenhet, rutiner osv.

 

Dessutom gillar jag inte sänkningen av A-kassan eftersom det tvingar tillbaka folk i lägre avlönade jobb.

 

De tvingar folk och inse att utbildning och att söka jobb är viktigare än att bara sitta hemma och kolla på TV.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.

 

Men snälla nån. För det första så måste du ha jobbat i minst 6 månader och betalat A-kassa för att vara berättigad till den(tror det är 6månader möjligtvist 12). Och sen att påstå att en sänkning av A-kassan skulle betyda att fler folk blir kriminella är ju rent ut sagt idiotiskt. Ska man kanske höja skatterna och införa ett nytt bidrag "bryt-inte-mot-lagenbidrag", vi kan ju kanske försörja alla som är arbetslösa med våra skattepengar så att dom inte blir kriminella.....Och om det nu är så att det är så j*vla svårt att få ett jobb(vilket jag aldrig har lagt märke till) så får man välja börja gör en satsning där istället. T.ex ordna upp en ordentlig arbetsförmedling, den vi har idag är värdelös och jag förstår inte varför folk ens gör sig besväret att gå dit. Bra mycket lättare att söka jobb på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...