Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Man kan inte få allt serverat på ett fat. Och det är jätte många som tänker. Det är bara 2tusenlappar mindre på min a-kassa. Jag kan leva med den längre. Jag tycker den ska sänkas typ 5%varje månad.

 

Hur kan du vara så säker att moderaterna kommer att skapa fler jobb?

Exakt, du vet inte.

Därför ska A-Kassan inte sänkas tills man har skapat fler jobb, sedan kan man tänka över det.

Väljer man moderaterna, så är detta en stor risk man får ta, därför tycker jag att man välja Socialdemokraterna istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte få allt serverat på ett fat. Och det är jätte många som tänker. Det är bara 2tusenlappar mindre på min a-kassa. Jag kan leva med den längre. Jag tycker den ska sänkas typ 5%varje månad.

 

Vad menar du med att det är en stor risk att rösta på moderaterna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att man inte vet om dem ska skapa fler jobb eller inte.

Så var det säkerligen med Socialdemokraterna, men dem skapade jobb och det är på väg uppåt.

Därför tycker jag inte att man ska förstöra det.

 

Jag har redan ett jobb och är inte lika säker på att den regering vi har idag kommer skapa lika många nya jobb som en borgliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte få allt serverat på ett fat. Och det är jätte många som tänker. Det är bara 2tusenlappar mindre på min a-kassa. Jag kan leva med den längre. Jag tycker den ska sänkas typ 5%varje månad.

 

Fattar du inte att det finns skit många som utnyttjar a-kassan en lång tid! Moderaterna har sagt. Vi lägger pengar på Skola, Vård, Jobb fören Bidragsystemet. Och det är bra. Man ska jobba för att få sina stålar. Inte slappa. Varför ska skattebetalarna betala för folk som inte orkar jobba?

Fusion. Minns du inte vad Socialdemokraterna sa 2002. Dem sa. Nu kommer jobben. Nä då, det är mer arbetslöshet än var det var för 4år sedan.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jag tror nog att S får fler röster än M. Sen så tror jag att det blåa blocket får fler röster än det röda, om nu inte Kristdemokraterna faller under 4%...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jag tror nog att S får fler röster än M. Sen så tror jag att det blåa blocket får fler röster än det röda, om nu inte Kristdemokraterna faller under 4%...

 

Enligt en undersökning så hade Kristdemokraterna över 4% och låg trea. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...