Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.

Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst Perisoreus

Jag vill bara påpeka att ett tyskt institut (kommer inte ihåg namnet) som varje år delar ut en ansenlig penningsumma till en stat eller organisation som gjort något bra, gett Sverige priset för vår fenomenala invandringspolitik. Vi kör fortfarande ut alldeles för många flyktingar från vårt land som riskerar förföljelse i sitt hemland. Och EU, ondskans källa, vill göra det ännu sämre för flyktingar. Istället för att koncentrera enorma summor på att bevaka gränserna, borde man ju använda de medlen till att göra det så bra i världen att INGEN skulle behöva fly från sitt hemland.

Vill bara än en gång påpeka att, en röst på (sd) är en bortkastad röst, INGEN SKALL SAMARBETA MED DEM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

På 60-talet ville Sverige ha ökad invandring för att det var brist på arbetare i Sverige. Invandrare kom hit och många jobbade på Volvo och har därför hjälpt företaget att bli det det är idag. Invandrarna kom hit för att vi behövde deras hjälp, ska nu de få skit för att de kanske flydde till Sverige när de behövde hjälp?

Så ni båda menar att invandrare har minskat jobben. Det är ju skit många invandrare som startar företag, har resturanger och sånt dära. Det är västvärlden som har orsakat det mesta problemet i Asien så dem har rätt och bo här minst lika mycket som en Svensk.

Inte så konstigt att ni kommer med dem åsikterna när ni är Sverigedemokrater. Snälla, jag vill bara säga en sak. Varför säger ni bara era åsikter framför datorn. Det blir väl inte värre om ni gapar ut det i Stan. Men ni är fegisar.

Ok, max 2000 invandrare är både bra och dåligt. Men Sverigedemokraterna vill minska antalet som får komma in per. T.ex, 2007 så får 2000invandrare komma in. 2008 så får 1500invandrare komma in. Sen fortsätter det tills det blir 0. Tänk på en sak, inte ens alliansen tänker sammarbeta med SD så dem som röstar på SD kastar bara bort tid. Dem kommer aldrig vinna om dem inte ändrar deras invandrarpolitik till positivare grejer. Att inte räkna Norrmän, Finländare, Danskmän som invandrare är skandal. Det är rasistiskt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför då, fler invandrare betyder inte bara fler personer på färre jobb det betyder också fler personer som kan skapa nya jobb. Och eftersom du kallar dig S-Demokrat är jag inte förvånad över att du kom med den åsikten. När ska ni sluta skylla allt på invandring? Och en sak till, se på USA, där kan du snacka om hög invandrig, och vad har Usa för GDP? över 40000 $ per capita, inte dåligt det. Sverige har 29000.

Själv röstade jag på miljöpartiet eftersom de är de enda som planerat för en mänsklig ras som ska existera utan olja. Förstår inte hur man kan rösta på ett parti som inte arbetar för att förbättra miljön. Ni vet, vi har bara en planet än så länge.

När Sverige får mer befolkning så kan ju inte alla få jobb. Det är ju helt logiskt. Finland tar in 2 invandrare per år. Sverige borde minska men absolut inte sluta helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vorre det så att inte invandrare fick komma så skulle det finnas mindre jobb. Många av invandrarna har erfarenheter med att veta hur man skapar företag, resturang, det ger fler jobb. Oddset, ingenting säger att det är bara Svenskar som först ska komma in på arbetsmarknaden. Det är diskriminering om man tänker så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte verka rasistisk, men de som de ser som invandrare, dvs de från mellanöstern är de som begår mest brott i Sverige. Är det inte bra att släppa in mindre såna och mer Finländare, Norrmän med mera, då de oftast inte bråkar.

Nej, det är inte min åsikt, har läst det någonstans.

Fusion: Jag har hittat sån statistik någonstans.

DonKen: Ja, många invandrare startar företag, men ännu fler är arbetslösa. Vi måste minska invandringen.

Vad har ni emot SD, jag tycker alliansen borde sammarbeta med dem, finns säker borgare som vill det men är rädda att förlora röster.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vorre det så att inte invandrare fick komma så skulle det finnas mindre jobb. Många av invandrarna har erfarenheter med att veta hur man skapar företag, resturang, det ger fler jobb. Oddset, ingenting säger att det är bara Svenskar som först ska komma in på arbetsmarknaden. Det är diskriminering om man tänker så.

Mindre jobb till en befolkning som då inte är lika stor. Det går nog jämnt ut ska du se. Hurvida det är diskriminering eller inte så tänker många så, vad är vitsen med att ta in så många invandrare som vi gör idag när vi inte har resurser att göra det, många av dom invandrare som kommer till sverige placeras i ett utanförskap. Det smartaste vore att sluta ta in så många invandrare som vi gör idag och ordna upp samhället för alla som redan bor här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ta in max2000invandrare per år är bra. Men SD vill minska maxgränsen varje år. Europa/USA har ställt till så mycket problem hos dem så dem har minst lika rätt och bo här som någon annan gör.

Så du menar att arbetslösa ska straffas för att dem tappa sitt jobb eller blir diskriminerade så dem inte får jobb? Tänk lite. Bara för att några inte kämpar för att hitta jobb och bara lever på bidrag så ska det inte gå ut över alla andra. Jag håller med dig om att invandringen kan minska. Men inte under 2000. Jag tycker att SD invandringspolitik är dålig för dem tänker bara på sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...