Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Såg en undersökning om vilka partier som hade flest röster för ett tag sedan och det påstods att moderaterna nästan gick om sossarna. Men när jag kollade på diagrammet så jag att sossarna ensamma hade runt 40% och moderaterna 20%. Hur kan man då påstå något så galet som att de är på väg att gå om? :S

 

Tydligen räknar man inte partierna var för sig (vilket jag inte tänkte på just då) utan man delar upp dem i rött och blått. Om man räknade så hade de blå runt 48% och de röda 52%.

 

Jag tycker det är helt fel att dela in partierna så här. Hade det varit varje parti för sig hade sossarna lett överlägset, men inte då. Nu delar man upp dem i två grupper. Helt sjukt.

 

Moderaterna tror säkert att de kan lösa en massa problem genom att sänka skatten och sälja allt statligt till privata företag. Men hur ska det sluta egentligen? Jag tror inte alls på det.

Jag har även hört nåt om att höja momsen (skatten på det man köper). Jag tror själv att detta kommer att leda till att fler köper från andra länder (om prisökningen blir tillräckligt hög). Då får staten ändå inte in några pengar.

Sverige kommer gå rakt åt h*lvete.

 

Det är mycket bättre om sossarna får fortsätta styra. De är inte perfekta heller men de är mer perfekta än moderaterna.

 

Sossarna vill alla väl, kanske lite för mycket.

Moderaterna vill att de med pengar ska ha pengar och kunna leva dubbelt så bra som alla andra. De övriga, majoriteten, verkar de strunta blankt i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Högerpartierna och centern har ju gått ihop i en allians, precis som Socialdemokraterna och Vänsterpartiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg en undersökning om vilka partier som hade flest röster för ett tag sedan och det påstods att moderaterna nästan gick om sossarna. Men när jag kollade på diagrammet så jag att sossarna ensamma hade runt 40% och moderaterna 20%. Hur kan man då påstå något så galet som att de är på väg att gå om? :S

 

Tydligen räknar man inte partierna var för sig (vilket jag inte tänkte på just då) utan man delar upp dem i rött och blått. Om man räknade så hade de blå runt 48% och de röda 52%.

 

Jag tycker det är helt fel att dela in partierna så här. Hade det varit varje parti för sig hade sossarna lett överlägset, men inte då. Nu delar man upp dem i två grupper. Helt sjukt.

 

Moderaterna tror säkert att de kan lösa en massa problem genom att sänka skatten och sälja allt statligt till privata företag. Men hur ska det sluta egentligen? Jag tror inte alls på det.

Jag har även hört nåt om att höja momsen (skatten på det man köper). Jag tror själv att detta kommer att leda till att fler köper från andra länder (om prisökningen blir tillräckligt hög). Då får staten ändå inte in några pengar.

Sverige kommer gå rakt åt h*lvete.

 

Det är mycket bättre om sossarna får fortsätta styra. De är inte perfekta heller men de är mer perfekta än moderaterna.

 

Sossarna vill alla väl, kanske lite för mycket.

Moderaterna vill att de med pengar ska ha pengar och kunna leva dubbelt så bra som alla andra. De övriga, majoriteten, verkar de strunta blankt i.

 

Moderaterna.

Jag gillar Fredrik Reinfeldt som partiledare för M.

Och så har jag sett sossarna på "tronen" för länge.

 

Har hört att Moderaterna har backat ungefär 2%.

Sossarna och Moderaterna bryr sig typ mest om sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Demokrati menar du ^^

 

Aja, man ska helt enkelt inte rösta eftersom det går inte och lita på någon ända parti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

j*vla dumt med Moderaterna. Vet självklart att Sossarna varit jävligt dåliga de med på senaste tiden. Men det blir inte bättre med Moderaterna. Reinfeldt blir alltid krossad av Persson i debatter. Har f*n fått ta lektioner och allt för att kunna vara på samma nivå som Persson.

 

Så Politiken i Sverige suger totalt just nu. Persson är för självisk. Reinfeldts arrogans och tanke med att få en viss del av sverige att få det bra är äcklande.

Så en önskan är att de skapar sig ett Utopia-Parti som skulle föra samman sverige och låta varenda jävel få det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...