ChillenKid Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Tipsa du också och markera ditt favoritlag. Du behöver inte skriva lika noggrant som jag gjort. Du kan nöja dej med vem som vinner lr vilka som åker ner. Du behöver inte bry dej om superettan, tänkte bara att det var en rolig grej så. Så många som möjligt får skriva in ! ----------------------------------------------------------------------------------------------- Mina tips: Min tabell Allsvenskan 2006: 1.Djurgårdens IF 2.IFK Göteborg 3.Helsingborgs IF 4.Hammarby IF 5.AIK 6.Malmö FF 7.Örgryte IS 8.Halmstad BK 9.Kalmar FF 10.IF Elfsborg 11.GAIS 12.BK Häcken 13.Öster IF 14.Gefle IF Djurgården försvarar sitt guld, Helsingborg får en bra säsong + att Henke gör en comeback, Malmö lyckas inte alls i år,AIK gör en godkänd comeback i allsvenskan,Häcken får kvala och Öster och Gefle åker ner till superettan. Min tabell Superettan 2006: 1.Örebro SK FK 2.GIF Sundsvall 3.IFK Norrköping 4.Landskrona BOIS 5.Trelleborgs FF 6.Assyriska Föreningen 7.Åtvidabergs FF 8.Ljungskile SK 9.IF Brommapojkarna 10.Mjällby AIF 11.Väsby United 12.Jönköping Södra IF 13.Falkenbergs FF 14.Degefors IF 15.Umeå FC 16.Qviding FIF Örebro och Sundsvall (mitt favorit lag) har båda värvat mycket bra under ''silly season'' och tar därmed steget upp i allsvenskan igen. Och IFK Norrköping snor kvalplatsen från Landskrona. Men allting kan hända och det kommer bli mycket jämnt bland dem 6, kanske t.o.m 7 högsta lagen. Detsamma med dem 5 i botten. Men sämst går det för Qviding och Umeå. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2006 Giffarna tvåa? Jo tjena. Ni har många unga talangfulla spelare, men vid sidan om är det många utländska doldisar som sannolikt floppar. Dessutom har ni "våra" största supertalanger sedan Jesper Blomqvist - Micke Dahlberg & Mikael Lustig. Ang. UFC räknar jag inte med förnyat kontrakt. Vi har få profiler (Andreas Dahlén, vb/vmf, Tommy Lycén, ymf & Petter "Plogen" Augustsson, mv) & i övrigt mest lokala spelare. Dessutom har spelet på försäsongen INTE imponerat, inte för superettanivå iallafall. Det blir en tuff säsong & medgångarna i Ume faller nog snart bort lika snabbt som de kom. Dessutom får vi inte spela på Gammliavallen p.g.a. leverantörernas värdelösa konstgräs - Tegstunet blir sannolikt vår hemmaarena, precis som 2003. Landskrona har ett ruggigt lag med bl.a. Kalle Kula, Kevin Amuneke, Pontus Segerström & Jörgen Pettersson. Frågetecken för målvakten Lee Baxter som är minst sagt instabil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2006 Änglarna åker "upp". Ner åker nog Gefle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheCow Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 (redigerat) Min tabell för Allsvenskan 1.IFK Göteborg 2.Djurgården 3.Helsingborg 4.Malmö 5.Kalmar 6.Gais 7.Hammarby 8.AIK 9.ÖIS 10.Halmstad 11.Elfsborg 12.BK Häcken 13.Öster 14.Gefle Redigerat 3 April 2006 av Max93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inside Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 (redigerat) Jag tror Djurgården kommer vinna Allsvenskan 2006 , Dom har ganska stor chans tror jag . Redigerat 14 April 2006 av Foxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 (redigerat) Tar topp 5... 1. Malmö FF 2. Djurgården 3. IFK Göteborg 4. Kalmar (Tack vare deras tråkiga spel.) 5. Elfsborg (Lite konstigt kanske men tror att det kommer gå bra för dom i år.) Redigerat 3 April 2006 av The_Dark_Yoda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Clean Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 IFK Göteborg kommer att vinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheCow Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 IFK Göteborg kommer att vinna. Ja klart IFK Göteborg vinner. i superetten så kommer Qviding och Örebro att gå upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 13 April 2006 Rapport Dela Skrivet 13 April 2006 Så här slutar det enligt mig: -------------------------------------- 1.Malmö FF 2.Djurgården 3.Elfsborg 4.Gais 5.Helsingborg 6.Hammarby 7.IFK Göteborg 8.Häcken 9.AIK 10.ÖIS 11.Halmstad 12.kalmar 13.Gefle 14.Öster ------------------------------------------ Jag hejar på MFF. Malmö har ju ett starkt lag och jag tror att Afonso gör en bra säsong. Sen tror jag inte att Djurgården är lika hungriga som i fjol. Elfsborg överraskar och Holmén,Ishizaki och Sjöhage blir viktiga. Gais Överraskar och kommer 4a mycket tack vare James Keene. Ifk har inte kraften att hänga på itoppen och gör en dålig säsong. Gefle och Öster åker ur. Om man tror mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 14 April 2006 Rapport Dela Skrivet 14 April 2006 jag tror öster kommer klara sig, ner åker gais och gefle. vinner gör Öster :P . nej men vinner gör nog Helsingborg,Hammarby eller Djurgården Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 14 April 2006 Rapport Dela Skrivet 14 April 2006 Vinnare i allsvenskan 2006 tror jag blir Djurgården eller Hammarby eller IFK Gbg, hammarby e starka i år med nya isländske backen Gunnar Thor Gunnarson, just nu är ju oxå Petter Fushet-Olsen i toppform å petar Erkan Zengin som oxå e bra men inte har riktigt lika bra form,Björn Runström ifram blir mkt målfarlig iår, oxå har ju Hammarby Ante Covic som vaktar kassen, å kassen kan nog bli tom många gånger under denna säsongen om ni fattar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 14 April 2006 Rapport Dela Skrivet 14 April 2006 Så här slutar det enligt mig: -------------------------------------- 1.Malmö FF 2.Djurgården 3.Elfsborg 4.Gais 5.Helsingborg 6.Hammarby 7.IFK Göteborg 8.Häcken 9.AIK 10.ÖIS 11.Halmstad 12.kalmar 13.Gefle 14.Öster ------------------------------------------ Jag hejar på MFF. Malmö har ju ett starkt lag och jag tror att Afonso gör en bra säsong. Sen tror jag inte att Djurgården är lika hungriga som i fjol. Elfsborg överraskar och Holmén,Ishizaki och Sjöhage blir viktiga. Gais Överraskar och kommer 4a mycket tack vare James Keene. Ifk har inte kraften att hänga på itoppen och gör en dålig säsong. Gefle och Öster åker ur. Om man tror mig. Aah, äntligen en smart kille som skriver här :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.