Hoppa till innehåll

Tredje Världkriget?


Mezox

Rekommendera inlägg

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

"leka" världs-polis? skulle säga att det är precis vad de är.

och jag menar inte det på ett dåligt sätt heller.

 

FN skapades för att bringa fred i världen, det är USA som är de riktiga poliserna, dessutom bär sig Bush riktigt illa åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ni som tror att det kommer bli ett tredje världskrig, varför tror ni det? hur vet ni vad som händer i världen och i USA? (som alla tror kommer starta lr kommer göra en heldel när det händer). Tv o tidningar talar inte alltid sanning ska ni veta

 

 

PS. jävligt dåligt skrivet av mig fattar det knappt själv, menmen DS.

 

Hmm, intressant påpekande.

Anledning till att jag tror att det kommer bli ett WW3, är främst för att hela vida världen beter sig som den faktiskt gör. Och nej, Sverige är säkerligen inget undantag. Men siktar främst på USA, Nordkorea, Irak, u name it.

När jag var mindre och inte så politiskt insatt trodde jag att man förklarade krig eller började döda andra lands människor för att man var dum i huvudet, en idiot eller bara väldigt sur. Nu något år senare tror jag att kommit fram till att frågan "Är man konstig om man startar krig, eller är man konstig om man inte gör det" är en väldigt bra filosofisk synpunkt.

Att kriga är typ vardagsmat, och med ett land som USA som världshärskare kan det knappt sluta på något annat sätt. Landet är en stor näve med mördare.

 

Och håller med dig att det aldrig spridits så mycket lögner som via litteratur, men man får ändå ett helhetsintryck vad som händer runt om i världen, och man kan inte bete sig som folk gör och tro att det ska "fortsätta" vara fred.

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...