Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

men det står inte att gud sitter uppe bland molnen - iaf inte vad jag hört.

när vi går till kyrkan på examen så somnar jag när prästen börjar babbla om "I sonens,faderns och den helige andens namn". det är ju dötrist!!!!

Redigerat av flygon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skulle Gud finnas skulle han säkert visa sig, för att alla ska börja tro på honom, tyvärr så har han aldrig gjort det, kanske för höga kristna i deras drömmar.

 

 

Om gud skulle visat sej så skulle den som såg han dött! Tänk på de!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allsmäktiga krafter kanske?

 

Men en sak som jag tänkt på om hur gud är, det påverkas av vem som säger det. Vissa säger att gud är god mot alla, andra säger att gud är god mot de troende, andra säger att gud inte är god mot någon e.t.c. Guds åsikter faller alltid samman med människan som berättar om honoms åsikter. Hur kan det då finnas en enda gud, och hur tycker den då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Om Gud finns så gör han inte mycket, när senast fick nån hjälp som bad? Hmmm.... just det, aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

ärligt talat, ge ett vettigt svar , VRF han skulle finnas, vad har han för mening, han hjälper iallafall inte världen eftersom han skapar krig mellan religioner som tror på ungefär samma gud. svara på dom frågorna alla kristna mm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

dom människor jesus "räddade" har man hittat och också där i hittat örter mm som kan hela det dom var sjuka av. hur förklarar ni det, bibeln skulle också kunna vara en gammal roman av nått slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud ''existerar'' enligt mig bara för dom som tror på honom. Med existerar menar jag att han inte egentligen finns, men det är bara ett påhitt för att ge människor som tror på honom hopp och frid och kärlek och bla bla. Det är väl bra och ett bra försök. Det är som att hjärntvätta barnen med att Jultomten finns på riktigt, en fantasifull figur med långt skägg som egentligen ser ut som en pedofil. Men gud ger något mer än jultomten ger presenter och får barn att gråta över hur läskig jultomten är.

 

Gud är f*n det bästa påhitt jag varit med om :) Men då ska man bara låta dom som tror på han vara ifred för dom kommer säkert få ett lyckligare liv än oss som inte tror på han. Tack och Hej

 

PS: Tar hela det där Gud och Djävuls spektaklet komiskt, hela världen är f*n komisk.

Redigerat av MagiskaBarnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

Asså jag förstår mig inte på sånt.Gud gjorde si och så men jag fattar inte.Det låter mer som asa-gudarnas "sagor".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...