Dretskit Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Sepultura's trummis, Igor Cavalera har slutat bandet och ersättaren är Jean Dolabella som spelade i Udora innan. Jag har inte hört Udora så jag vet inte om han är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 KoRn & Slipknot är inte metal. De är NeoMetal tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Det är nog mer New metal tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Är inte det samma sak? Nightwish, Tiamat, Deathstars, WT och Evanscence. Lite Stemage också, men det är spelmusik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Det kanske det är. Jag har aldrig hört ordet Neo metal förut så jag vet inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 KoRn & Slipknot är inte metal. De är NeoMetal tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nyllet Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 @ Corpsegrinder - Neo/Nu/New Metal är alla tre samma sak. @ FuzioN - Förklara gärna det där lite mera :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Jag tror det var KoRn som var först med NeoMetal. De blandar vanlig metal/death-metal med konstiga röster, med en smak av Hip-Pop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Knappt(Inga?) influenser av death metal. http://en.wikipedia.org/wiki/New_metal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Jag tolkar det så. Fast jag tror inte direkt NeoMetal & New_Metal är samma sak. NeoMetal skapades för flera år sedan, den nya metall'en skapades nyligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Det är väl ändå Fear Factory som är de riktiga pionjärerna inom New metal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Fear Factory är mer är Industrial/groove metal-hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.