Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Har tänkt köpa en Nintendo 8-bit men jag vet inte om det finns många bra spel och så att dom inte kostar väldigt mycket. Vet ni några bra spel, så tipsa gärna! :cool:

Skrivet

Nintendo 8-bit finns inte i affärer nu. Du kan däremot säkert köpa det på internet någon stans.

Några bra spel är:

Super Mario Bros

Super Mario Bros 2 (inte lika bra som ettan men ändå bra)

Super Mario Bros 3 (Det bästa av dom tre enligt mej)

Legend of Zelda (Jättebra äventyrsspel)

Legend of Zelda II Adventure of Link (nästan lika bra som ettan men inte riktigt)

Ghost & Goblins (eller vad det nu heter) (Väldigt roligt spel men otroligt svårt)

Skrivet

Nintendo 8-bit finns inte i affärer nu. Du kan däremot säkert köpa det på internet någon stans.

Några bra spel är:

Super Mario Bros

Super Mario Bros 2 (inte lika bra som ettan men ändå bra)

Super Mario Bros 3 (Det bästa av dom tre enligt mej)

Legend of Zelda (Jättebra äventyrsspel)

Legend of Zelda II Adventure of Link (nästan lika bra som ettan men inte riktigt)

Ghost & Goblins (eller vad det nu heter) (Väldigt roligt spel men otroligt svårt)

Ok, tack för tipsen. Vet du vad en NES kostar ungefär på nätet?

Skrivet

just nu är det nog inte värt tror jag att köpa den!! :unsure:  :(

det är alltid värt att köpa en NES, du kan ju skaffa battletoads, turtles, alla mario/zelda spel, megaman, FF1-3, faxanadu och du kommer inte ångra dig

Skrivet

Ghost & Goblins är som sagt roligt men det är lika svårt. Ett bra spel om man vill ha utmaning.

På nätet kostar NES bara någonting med 500 för det är så gammalt.

Skrivet

asså 8bitten måste man bara ha om man tycker om nintendo.

det är absolut den bästa enheten som finns.

jag kan spela supermario om och om igen. finns ej ngn anna enhet som står sig emot 8-bitten.

och 64 :)

super mario 64 own´s :P

• 3 veckor senare...
  • Skapa ny...