lundquist Skrivet 22 April 2006 Rapport Dela Skrivet 22 April 2006 När jag sitter och tittar på teve så här på lördagkvällen så slår jag över på kanal 2, där de visar hur en kille i usa, som hade perfekt hälsa och mådde jätte bra, var nästan aldrig sjuk , hur kan i en månad bara äter mcdonalds mat, han äter 5 måltid om dagen, alla på mcdonalds. en månad senare har han gått upp flera kilo och hans risk för hjärt problem hade ökat med över 100 %. Han stämmde mc donalds sen. Men nu undrar jag vad ni tycker, vems fel är det med all övervikt ? Är de företagen som skapar all fettma mat, låter oss se den i reklamerna och får hura hur billigt det är o hur snabbt de går. Fast de egentligen är onyttigt och fullt med saker som skadar hälsan extremt. Eller är det personerna som äters fel, att de klagar över att de inte hinner eller orkar laga mat, Men sen när de blir överviktiga säger att du blivit lurade och har blivit förda bakom ljuset av snabbmatsföretagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 vi fick se den i skolan under en hälsovecka en gång. själv anser jag att det är den som blir överviktig som får skylla sig själv, jag menar de KAN faktiskt skita i mcdonalds och äte nyttigt istället, eller byta stripsen mot minimorötter och ta en sidesallad men inte f*n gör de det? sedan har jo iofs snabbmatsföretagen ett ansvar, varför finns t.ex. Supersize i USA om det inte behövs någon annanstans i världen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Exakt. Såg den filmen också. McDonalds tog bort Super Size storleken sex veckor efter att filmen visats i USA. Oc visste ni att den minsta storleken på pommes frites i USA är den största storleken i Frankrike? Rätt kul... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Jag såg på filmen hemma en gång och jag tyckte att den var intressant. Om man äter mycket onödig mat och man börja lägga på sig. Om man har lite för mycket fläsk på magen när man är i tonåren eller vuxen varför inte sluta äta onyttig mat och motionera? Folk som fortsätter äta och äter trots varningar får skylla sig själva... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 23 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 , eller byta stripsen mot minimorötter och ta en sidesallad men inte f*n gör de det? dem sa faktiskt att salladen inehåller också socker, inte liak mycket, men salladen är mer onyttig än nyttig på mcdonalds Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Försöker att skära ner på godiset men det är inte lätt. Ska simma mycket och motionera nu till sommaren... Ska börja nästa vecka till och med. Försöker äta ett äpple då och då, äta mycket grönsaker i skolan etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 (redigerat) Asså man måste kanske tänka sig för vad man äter här i livet så man inte blir fet. Ät bara godis på lördagar t.ex. Och om man äter på McDonalds varje dag i veckan får man f*n tänka om..!!! @ Presentation: Börja med tuggummi istället det funkar för mig. Redigerat 23 April 2006 av Santa_Claus_Driver Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Har börjat med en ny trend. Bara äta godis på lördagar. Men är inte tuggummi onyttigt? Eller består det var ingenting eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Har börjat med en ny trend. Bara äta godis på lördagar. Men är inte tuggummi onyttigt? Eller består det var ingenting eller? Kåda är nyttigare. Har inte sett videon men jag kan svara på din fråga. Det är personernas fel som äter på McDonald's (som är jäkligt vidrigt). Visste ni att en Big mac innehåller ca 13% socker? En genomsnittslig amerikan äter 3 måltider i veckan på mcdonalds, det var lite info. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Det finns extremt många Mc Donalds matställen i USA. Man kan ju knappt gå runt ett hörn innan man ser Mc Donalds. Konstigt att många äter på Mc Donalds? Tyvärr inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Har börjat med en ny trend. Bara äta godis på lördagar. Men är inte tuggummi onyttigt? Eller består det var ingenting eller? ät V6 eller Extra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 23 April 2006 Rapport Dela Skrivet 23 April 2006 Ska börja med det om jag börjar få sug efter det... Super Size Me borde visas på någon lektion redan i 5/6:an i skolan. Ungar fattar ju inte vad som har inträffat. En dag smala en annan nästan tjock... >: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.