Hoppa till innehåll

Crystal


Rallypack
 Dela

Rekommendera inlägg

Vänner, ni verkar ha starka team, men det är inte det som räknas det är strategin, jag tvivlar starkt på att ni har bättre strategi än mig. Ni får en dilemmafråga:

 

Du har en Tauros på slagfältet och du möter en Mantine. Din Tauros har följande attacker:

 

Scary Face

Body Slam

Thunder

Rest

 

Vad gör du för att göra störst möjliga skada?

 

Dave37: Då du inte kan använda olika sorters pokémon effektivt så räknas du inte som en pokémonmästare utan En nybörjare som man har starka pokémon. Och bara ett tillägg: Varför har du både Razor Leaf och Solarbeam på samma pokémon, det är inte särskillt smart? Min Mewtwo har Psychic, Thunderbolt, Blizzard och Recover.

 

Agiyr:

Det är en tuff match mellan Body Slam och Thunder men Body Slam ger mer skada om jag ska vara ärlig.

 

Faktorer som ger Body Slam mer styrka:

 

1.Eftersom Body Slam är av samma typ som tauros så multipliceras Body Slams kraft med 1.5.

2.Eftersom Tauros stats "Attack" är mer än översnittet och Mantine´s Status "Defense" är under översnittet så förstärks alla fysiska attacker som Tauros använder (Body Slam inkluderat).

 

Faktorer som ger Thunder mer/mindre styrka:

 

1.Efter som Thunder är "super effectiv" (efektivt) mot både vatten och flygande så fyrdubblas kraften hos Thunder.

2.Eftersom Tauros inte är blixt typ så får han ingen bonus på kraften (han är inte bra på blixtatacker).

3.Eftersom Tauros stat: "Special Attack" är mycket under genomsnittet och Mantines stat "Special Defense" är långt över genomsnittet (Han ligger faktist trea i "Special Defense" av alla pokemon i Gold/Silver/Crystal, Shuckle ligger etta Lugia/Ho-Oh ligger två och Mantine trea) så försvagas kraften omätbart av alla "Special attacks" (Thunder inckluderad).

 

Plus att som du sa så missar Thunder ibland.

 

Slutsatsen är att Body Slam är det bästa valet om du vill skada din motståndare med störst skada.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 204
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vänner, ni verkar ha starka team, men det är inte det som räknas det är strategin, jag tvivlar starkt på att ni har bättre strategi än mig. Ni får en dilemmafråga:

 

Du har en Tauros på slagfältet och du möter en Mantine. Din Tauros har följande attacker:

 

Scary Face

Body Slam

Thunder

Rest

 

Vad gör du för att göra störst möjliga skada?

 

 

Träffar thunder gör den mer skada!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänner, ni verkar ha starka team, men det är inte det som räknas det är strategin, jag tvivlar starkt på att ni har bättre strategi än mig. Ni får en dilemmafråga:

 

Du har en Tauros på slagfältet och du möter en Mantine. Din Tauros har följande attacker:

 

Scary Face

Body Slam

Thunder

Rest

 

Vad gör du för att göra störst möjliga skada?

 

Nej du har fel, läs mina argument.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänner, ni verkar ha starka team, men det är inte det som räknas det är strategin, jag tvivlar starkt på att ni har bättre strategi än mig. Ni får en dilemmafråga:

 

Du har en Tauros på slagfältet och du möter en Mantine. Din Tauros har följande attacker:

 

Scary Face

Body Slam

Thunder

Rest

 

Vad gör du för att göra störst möjliga skada?

 

Den skadar mer punkt lut!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte så mycket om pokémon, man märker det, du vet bergis inte vad Spcl. Def är.

 

Ni påstår att ni vet mer än nintendo själv?

Spelet Pokemon Stadium 2 inehåller en riktigt bra kurs och jag "låna" exemplet därifrån.

 

Man bli bara grinig utav att se dina inlägg!

 

man ska ha hög Spcl def på en alakazam som ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...