Zeem Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Nu har Nintendo Revolution har bytt namn till Wii. Jag tycker att nintendo är lite konstiga.Wii. Tänk er vad man ska säga till kompisar: "Jag ska köpa Wii" "Ska vi spela Wii?" Eller i affären: " Hej, nu skulle jag kunna förhandsboka en Wii" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst roxz Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 mm men det är väll dom som bestämmer vad dom ska döpa den till, varför kan man inte säga tja ska vi spela nintendos nya konsol wii eller något likande? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Ja just de, men man kan ju säga vad spelet heter som man ska spela, tex: Hej ska vi spela Eye Toy 4 ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 Tycker Wii låter så fult, jag tycker dom borde ha haft kvar "Revolution" eftersom det låter ju mycket bättre. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 Tycker Wii låter så fult, jag tycker dom borde ha haft kvar "Revolution" eftersom det låter ju mycket bättre. Du har aldrig tänkt på vilken reklam nintendo får nu? Först var det revolution, många var intresserade. Sen kom nyheten "Revolution får nytt namn" Då läser såklart de flesta den nyheten och sen blir många fler intresserade. Wii är enkelt att uttala också "We" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 spela stor roll, det är ju spelen som avgör, och sedan är det ju faktiskt egna namn, ist för Ps3 ohh vilken överraskning eller uppföljaren på xbox xbox 360. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 Nintendo Wii ? Vad är det som låter så speciellt ? Hellre PS3 eller Xbox 360 än " Wii "... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 Nintendo Wii ? Vad är det som låter så speciellt ? Hellre PS3 eller Xbox 360 än " Wii "... Hellre lite fantasi än att köra med samma namn fast med siffror efter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spaghettin Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 En Wii alltså...äsch det är väl skitsam vad den heter, huvudsaken är väl att de går att spela på den? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 Nintendo Wii ? Vad är det som låter så speciellt ? Hellre PS3 eller Xbox 360 än " Wii "... Det är ju samma sak.Det ni menar är väl att man byter ut Nintendo mot någonting annat. Typ som, Låda Wii.... -.- Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 1 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2006 haha vad roligt wii :P det var värkligen roligt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 1 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2006 Samt "Wii like to move it move it, wii like to... MOVE IT!" eller kanske "Wii are the world" <- låttexter. Ärligt talat, med ett sådant här namn som sticker ut får ju nintendo bara mer publicitet, vilket är bra. Ett namnbyte kändes ändå bra och det är mer innovativt som sagt än att bara lägga till en siffra i slutet. För de som är lite fjantiga - varför måste man säga "ska vi spela wii?", när man kan säga kanske "Ska vi spela nintendo?". I affären kan man nämna att man ska ha nintendos nya konsol om man är så extremt löjlig att man inte vågar säga "Jag skulle med mycket nöje vilja införhandla ett exemplar av nintendos nya konsol, Nintendo Wii". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg