Hoppa till innehåll

Nintendo Revolution Har Bytt Namn - Nintendo Wii

Zeem

Rekommendera inlägg

Nu har Nintendo Revolution har bytt namn till Wii. Jag tycker att nintendo är lite konstiga.Wii. Tänk er vad man ska säga till kompisar:

"Jag ska köpa Wii"

"Ska vi spela Wii?"

Eller i affären:

" Hej, nu skulle jag kunna förhandsboka en Wii"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

mm men det är väll dom som bestämmer vad dom ska döpa den till, varför kan man inte säga tja ska vi spela nintendos nya konsol wii eller något likande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Tycker Wii låter så fult, jag tycker dom borde ha haft kvar "Revolution" eftersom

det låter ju mycket bättre.

Du har aldrig tänkt på vilken reklam nintendo får nu? Först var det revolution, många var intresserade. Sen kom nyheten "Revolution får nytt namn" Då läser såklart de flesta den nyheten och sen blir många fler intresserade.

Wii är enkelt att uttala också "We"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Nintendo Wii ?

Vad är det som låter så speciellt ?

Hellre PS3 eller Xbox 360 än " Wii "...

Hellre lite fantasi än att köra med samma namn fast med siffror efter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Wii ?

Vad är det som låter så speciellt ?

Hellre PS3 eller Xbox 360 än " Wii "...

Det är ju samma sak.

Det ni menar är väl att man byter ut Nintendo mot någonting annat.

Typ som, Låda Wii.... -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samt "Wii like to move it move it, wii like to... MOVE IT!" eller kanske "Wii are the world" <- låttexter.

Ärligt talat, med ett sådant här namn som sticker ut får ju nintendo bara mer publicitet, vilket är bra. Ett namnbyte kändes ändå bra och det är mer innovativt som sagt än att bara lägga till en siffra i slutet.

För de som är lite fjantiga - varför måste man säga "ska vi spela wii?", när man kan säga kanske "Ska vi spela nintendo?". I affären kan man nämna att man ska ha nintendos nya konsol om man är så extremt löjlig att man inte vågar säga "Jag skulle med mycket nöje vilja införhandla ett exemplar av nintendos nya konsol, Nintendo Wii".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...