suna Skrivet 11 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2004 1, svar 300 2, a, svar 25ml b, svar 84kg 3, svar 5 4, svar 6 minuter 5, 3,3,3,2,2,2,-1 = medelvärde 2 3,3,3,2,2,2 = medelvärde 2.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 11 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2004 suna du har väl alla rätt! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fable lover Skrivet 4 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2004 lol sonna tal har jag och jag går i 6an!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 4 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2004 Oj dom var svåra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
j0hn Skrivet 5 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2004 Vilken linje går du? Är detta matte A eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putte Skrivet 6 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2004 Här kommer några frågor tagna ur mina annteckningar i gymnasiet. Klarar ni dom (är det inte säkert men) då ligger ni ett steg före alla andra :P Fråga 1. 15% av X är 45. Bestäm X Fråga 2. En patientfår efter en blodpropp ett heparindropp, där dropphastigheten i ml/h är proprtionell mot kroppsvikten. Viktor som väger 72 kg får 30 ml/h. a ) Vilken dropphastighet ska Elin som väger 60 kg ha? b ) Hur mycket väger johan, om han får 35 ml/h? Fråga 3. Lös ekvationen: 9x - 4 = 6x + 11 Fråga 4. Det tar 6 minuter för 6 pojkar att äta upp 6 pizzabitar. Hur lång tid tar det för 100 pojkar att äta 100 pizzabitar? Fråga 5. Medelvärdet av sju tal är 2. Om ett tal tas bort blir medelvärdet 2,5. Vilket tal tas bort. Som jag sa ovan så är alla talen påhittade av våran lärare och lösta av mig :) Alltså är det inget Kopieringsförbud på dom hära talen. Svaret kommer när tillräkligt många har försökt lösa problemet 1. 3002.a ) 25ml/h b ) 84kg 3. 30 (inte riktigt säker, tror det är fel) 4. 6min 5. Talet -1 tas bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bobby Orr Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 Här kommer några frågor tagna ur mina annteckningar i gymnasiet. Klarar ni dom (är det inte säkert men) då ligger ni ett steg före alla andra :P Fråga 1. 15% av X är 45. Bestäm X Fråga 2. En patientfår efter en blodpropp ett heparindropp, där dropphastigheten i ml/h är proprtionell mot kroppsvikten. Viktor som väger 72 kg får 30 ml/h. a ) Vilken dropphastighet ska Elin som väger 60 kg ha? b ) Hur mycket väger johan, om han får 35 ml/h? Fråga 3. Lös ekvationen: 9x - 4 = 6x + 11 Fråga 4. Det tar 6 minuter för 6 pojkar att äta upp 6 pizzabitar. Hur lång tid tar det för 100 pojkar att äta 100 pizzabitar? Fråga 5. Medelvärdet av sju tal är 2. Om ett tal tas bort blir medelvärdet 2,5. Vilket tal tas bort. Som jag sa ovan så är alla talen påhittade av våran lärare och lösta av mig :) Alltså är det inget Kopieringsförbud på dom hära talen. Svaret kommer när tillräkligt många har försökt lösa problemet 3:an x=5 Jag är säker på att det är rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 Tror du hade rätt där, suna. Synd att jag inte hann in här igår, gillar matte... :rolleyes: iaf en påpekan. När det gäller ekvationer måste man ha utförliga svar, dvs inte t.ex. svar 6 eller nåt sånt. Det ska va utförligt, dvs VAD är 6? jo, x = 6. Det var det jag ville säga. Tack för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Frozen star Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 Här kommer några frågor tagna ur mina annteckningar i gymnasiet. Klarar ni dom (är det inte säkert men) då ligger ni ett steg före alla andra :P Fråga 1. 15% av X är 45. Bestäm X Fråga 2. En patientfår efter en blodpropp ett heparindropp, där dropphastigheten i ml/h är proprtionell mot kroppsvikten. Viktor som väger 72 kg får 30 ml/h. a ) Vilken dropphastighet ska Elin som väger 60 kg ha? b ) Hur mycket väger johan, om han får 35 ml/h? Fråga 3. Lös ekvationen: 9x - 4 = 6x + 11 Fråga 4. Det tar 6 minuter för 6 pojkar att äta upp 6 pizzabitar. Hur lång tid tar det för 100 pojkar att äta 100 pizzabitar? Fråga 5. Medelvärdet av sju tal är 2. Om ett tal tas bort blir medelvärdet 2,5. Vilket tal tas bort. Som jag sa ovan så är alla talen påhittade av våran lärare och lösta av mig :) Alltså är det inget Kopieringsförbud på dom hära talen. Svaret kommer när tillräkligt många har försökt lösa problemet jag går i 5:an fattar nothing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xboxplayer Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 4=6min Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 Går man i 5:an är det inte så konstigt. Ekvationer o Algebra är svårt i början men när det väl lossnar är det jättelätt. hade prov i just det nyligen, alla rätt!! :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putte Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 (babba @ 31/03-2004 20:57:30) Här kommer några frågor tagna ur mina annteckningar i gymnasiet. Klarar ni dom (är det inte säkert men) då ligger ni ett steg före alla andra :P Fråga 1. 15% av X är 45. Bestäm X Fråga 2. En patientfår efter en blodpropp ett heparindropp, där dropphastigheten i ml/h är proprtionell mot kroppsvikten. Viktor som väger 72 kg får 30 ml/h. a ) Vilken dropphastighet ska Elin som väger 60 kg ha? b ) Hur mycket väger johan, om han får 35 ml/h? Fråga 3. Lös ekvationen: 9x - 4 = 6x + 11 Fråga 4. Det tar 6 minuter för 6 pojkar att äta upp 6 pizzabitar. Hur lång tid tar det för 100 pojkar att äta 100 pizzabitar? Fråga 5. Medelvärdet av sju tal är 2. Om ett tal tas bort blir medelvärdet 2,5. Vilket tal tas bort. Som jag sa ovan så är alla talen påhittade av våran lärare och lösta av mig :) Alltså är det inget Kopieringsförbud på dom hära talen. Svaret kommer när tillräkligt många har försökt lösa problemet jag går i 5:an fattar nothing. Men jag då, jag går i 6:an och löste alla även fast några kanske var fel! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.