Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

Cyper

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Självförsvar är inte mord. Gör inte flickan så så kommer hon fortsätta leva med och bli sexuelltutnyttjad.

Självförsvar=Ickemördare

Olyckshändelse=Ickemördare

Planerat=Mördare

Tänk om dem bodde inne i skogen och hon inte hitta vägen ut. Tänk om dörren var låst på något sätt så ingen kunde komma in eller komma ut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Självförsvar är inte mord. Gör inte flickan så så kommer hon fortsätta leva med och bli sexuelltutnyttjad.

Självförsvar=Ickemördare

Olyckshändelse=Ickemördare

Planerat=Mördare

Om du inte förstod det tidigare så var detta mitt exempel. Och som jag sa tidigare så hade hon möjlighet att lämna hemmet. Går det att tolka på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk om pappan hindrade henne för och lämna hemmet. Finns många pappor som har stor makt över sina döttrar.

Men det är MITT exempel. Pappan hindrade henne inte. Förstår du, tänk inte ens "Tänk om" för då fortsätter jag att säga att det inte var så i detta exempel, förstår du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok du har övertygat mig. Men hade pappan misshandlat henne sen så nog hon en sax eller något och stack rakt in den i hans mage och han dog så skulle hon inte förtjäna ett fängelsestraff. Utan vård och se om hon har fått livshotade skador.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men nu har ju ni andra också verkat inse att desperationsmorden inte rimligtvis kan straffas med döden. Hur blir de med de psykiskt sjuka? Ingen frisk människa dödar någon annan individ.

Jo det klart friska människor kan döda folk. T ex. folk dödar ibland för att få ärva pengar, men man kan fortyrarande va frisk.

Folk som är sjuka ska rehabiliteras och när dem är friska så ska dem sitta i fängelset ett par år.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men nu har ju ni andra också verkat inse att desperationsmorden inte rimligtvis kan straffas med döden. Hur blir de med de psykiskt sjuka? Ingen frisk människa dödar någon annan individ.

Det beror på hur man definerar frisk. Jag anser att man inte är frisk om man mördar någon. Även om man lever ett helt normalt liv så är det inte ett friskt beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja... något fel är det på dem. De saknar den spärr som vi andra har. Den spärr som hindrar oss från att döda. Att döda individer ur sin egen art är ett beteende vanligt hos rovdjur. Sedan kan ju vanligt friskt folk naturligtvis drivas så långt så spärren släpper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja... något fel är det på dem. De saknar den spärr som vi andra har. Den spärr som hindrar oss från att döda. Att döda individer ur sin egen art är ett beteende vanligt hos rovdjur. Sedan kan ju vanligt friskt folk naturligtvis drivas så långt så spärren släpper.

Det är inte fel på dem, för tillräckligt med skäl gör man det, kan handla om pengar, hämnd mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...