ELF Skrivet 22 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2006 Kan man få ljudet att gå från mic in till line out direkt? Det måste ju gå för det har jag varit med om. Men finns det något program för det? Jag sitter med en MP3 spelare som jag vill kunna använda när jag är hos pappa utan att behöva ha hörlurar. Varför jag undrar detta är pga att jag inte har någon USB på datorn som jag har. Jag har testat att spela in ljudet från MP3 spelarens ljudutgång och det funkar ju så klart. Jag har använt Windows ljudinspelare. Det funkar finfint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 23 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2006 Och varför skulle du vilja göra så? :S Vad jag förstått så kommer du ändå inte ha någon nytta av ljudkortet så varför koppla genom det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 23 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2006 exakt, varför inte plugga dem direkt i högtalarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hades_932 Skrivet 23 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2006 på en del högtalare finns det en sladd som man kan ta bort... Det är den som går mellan datorn och högtalaren. Men det går inte att ta bort den på alla högtalare :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2006 Att jag inte har testat det. Men kan det inte bli dåligt/lågt ljud om högtalarna är för stora? Det är väl det man har förstärkare till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hulk746 Skrivet 24 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2006 använd din line in Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 24 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2006 Det ska finnas något mikrofon eller mic/modem reglage som du kan ändra så att du kan höra vad du säger i högtalarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 24 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2006 Det gick ju som du sa nico. Det gick ju att koppla högtalarna direkt till MP3-spelaren. Det fanns ju redan förstärkare i ena högtalaren. Bara att koppla in dom i MP3-spelaren. Jag tackar för hjälpen. Jag kunde ju ha fixat detta själv. Fattar inte varför jag inte gjorde det. Jag var nog lite borta :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.