Hoppa till innehåll

Behöver Färg Och Fontinspiration...


nico

Rekommendera inlägg

Det är så att jag tänkte göra om en otroligt ful hemsida i sommar och jag behöver verkligen tips på lite färger till designen. Tänkte mig en sissådär 3-4 färger att använda i kombination. Behöver tips på färger som passar bra ihop till en inte alltför vågad men ändå snygg sida så rabbla upp förslag bara!

Helst hexadecimala koder men bara färgnamn funkar också. De förslag som jag gillar får 100 fm. Gillar jag 10 stycken får 10 stycken 100 fm, gillar jag inget förslag får ingen några fm.

Tips på typsnitt/font till en banner högst upp på sidan och till en meny tas också gärna emot, pris kan diskuteras. Ska vara stilren, det är enda kravet.

 

Gärna ljusa färger men ni behöver ju inte överdriva... och överraska mig gärna, det är receptet till framgång.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Copper Black (ingen färg, en font), den är ganske fin, vet bara inte om den passar till baners.

 

Som bakgrund kan du ha #000000 eller kanske #E1FFE1.

 

Som textfärg kan du använda #80FF00 eller #608000.

 

Och som tredje färg, varför inte #AEAAFF eller #E09E05.

Redigerat av Fusk Katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

jomenvisst, ville bara ha lite fler bidrag...

nej jag vill inte ha en ful hemsida men det finns en otroligt ful hemsida som jag tänkte göra om till en snygg hemsida istället, det var så jag menade :).

 

Rage - dina var jättesnygga så vi får se om jag använder dem. 100 fm får du iaf alldeles strax.

Fusk Katten - nja, de var helt okej men de passar inte så jättebra ihop i dethär sammanhanget.

Jarting - rätt schysst font men tveksamt om den passar så bra i en banner.

Phaedrus - de två passade väldigt bra ihop, du har möjligtvis inte ett till färgförslag som matchar? isånnafall kommer 100 fm på stört.

brunhilde - jo, det blir lite för mörkt och dystert för en sådan sida...

 

 

men skicka gärna in fler förslag, behöver lite alternativ att välja bland...

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...