LillBerra Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Hmm, jag har kollat på internet och många säger att dom får sprakande ljud ibland, och det är just Creative serien som orsakar detta verkar det som. Jag vet dock inte vad mitt ljudkort heter, jag vet att det är Creative men inte vilken modell, hur kollar man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Det som oftast orsakar knastrande och knaprande ljud är för att många kör med den inbyggda ljudkortet i moderkortet, Ljudkortet i moderkortet funkar bra så länge man har ett moderkort som kostar mer än 600-700:-. Om man ahr lite pengar så satsar man oftast på moderkorten som kostar 400-500:- men då ska man helst köpa ett ljud kort till. Kör du med det inbyggda ljudkortet? annars rekomenderar jag att du installerar om moderkortet eller köper ell nytt ljudkort, alt ett nytt moderkort som är av den lite dyrare sorten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 3 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Du går till den här datorn, högerklickar på ikonen. Sedan tar du egenskaper, maskinvara, enhetshanteraren och går ner till ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.