Hoppa till innehåll

Dåligt I Hl2

ELF

Rekommendera inlägg

HalfLife 2 är ju inget spel som man klagar över. Men jag tycker inte att zoombierna passar in i spelet. Resten har jag inga invändningar mot. Men inga zoombies, HELT FEL.

Vad tycker ni om HL2 i sig. Finns det något att klaga över?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Utan Zombies skulle jag ärligt talat aldrig spelat HL2. Enligt mig är dom ett måste. Det är dock inte direkt Zombies. Utan människor som blivit muterade av krabbmonstrerna. Fast då blir det ju Zombies :)

Dock så har Valve tänkt skumt när alla Zombies i Hl2 har vita doktordräkter. Dom hade ju det i Half-Life 1 också, men det finns typ inga doktorer i City 17 och på alla andra ställen.

Sen tycker jag AI'n inte är på topp direkt, på dom sista chapterna får man medhjälpare som man kan ge kommandon åt och som följer en. Där kan det verkligen gå snett, ibland vägrar dom hoppa ner på vissa ställen så man förlorar några på grund av det, och ibland fastnar dom på vissa ställen. Annars tycker jag HL2 är världens bästa shooter, om inte världens bästa spel tillochmed. Klår tillochmed Half-life 1. Half-life 2 episode one är ännu bättre enligt mig, fast man klarar ut det på 4 timmar vilket är mycket dåligt.

Redigerat av MagiskaBarnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stämmer på sätt och vis att jag inte har kört HL1. Jag har bara testat första banan lite grann. Men i tvåan passar zombierna inte in. Eller det är egentligen inte zombierna det är fel på. Det är dom mörka gränderna med zombier. Ska det vara skräck så ska det vara ett spel med endast det. Inte blandat.

Och sen det där att det är lätt att klara ut det snabbt är också lite dåligt. Som när man kör buggy så kan man ju skita i många grejer längs vägen och bara köra förbi. Fast det är ju det som gör HL2 så bra.

Lite CREDIT:

Jag älskar spelmotorn. (Undrar hur den uppdaterade verionen blir. För det måste komma någon).

Och det är den bästa shootern just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, det är lite för lätt. Man tycker ju att HL2 gick för snabbt, när jag körde Half-Life 2 Episode One blev jag RIKTIGT besviken. 200 spänn för ett spel som du blir klar med på 3 timmar. Jag satte mig på eftermiddagen och startade spelet. 3 timmar efteråt var det klart. Lite surt.

Sen att dom har lagt in en skräckkänsla i HL2, i HL1 fanns det inte mycket skräck, det var aliens som invarderade jorden, men det var inte direkt läskigt. Det var mer Science Fiction. Så jag håller med på att det känns lite underligt när dom försöker i HL2 göra det mer F.E.A.R, Doom aktigt. HL1 tyckte jag var mer humor blandat med science fiction.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker HL2 är as-bra ! Man får liksom tänka lite mer i det.

Du menar i shooter-genren. För annars så får man ju inte tänka mycket. DEt finns andra tänkar spel som Resident Evil och Alone in the Dark. Ibland ger man nästan upp när det gäller dom spelen. I HL2 behöver man knappt tänka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BondaKransDans

Half-Life 2 Består av mycket våld och skräck som ni påstår.

dvs att när jag körde hela i min kusins x-box

så tyckte jag att hela spelet var fränt.

Men slutet var dåligt men Zombiesen var

en bra idé och att steam har lyckats :D

Men ni ... HL2 Fanns före Doom3 och F.E.A.R och HL2

vinner inte "Game of the year" priser bara så där.

Om ni inte tror kan jag nu skriva hela bakdelen av hl2 fodralet :

"HALF-LIFE 2 IS THE BEST FIRST-PERSON SHOOTER EVER.

INDEED, IT MAY WELL BE THE BEST ACTION GAME EVER,

FULL STOP - 97% -PC ZONE

The sequel to PC Gamer's GREATEST PC GAME EVER CREATED

opens the door to a world where you presence affects everything

around you from the physical environment to the emotions of both

friends and enemies.As Gordon Freeman,pick up the crowbar

again and rescue the world from the wrong you unleashed

back in Black Mesa. Remember,a lot of people are counting on you.

Redigerat av Krans-Dans
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, game of the year kanske det var och kanske är. Men jag håller inte med dig om att allt har lyckats. Zombier på nattetid, dåkallas detAlone in the Dark eller dylikt spel... Några zombier dagtid går bra, det passar in i spelet. Det ska bara vara dom slöa som man ser är människor, inte villdingarna. Det fick mig att fuska igenom den biten av spelet. Så jag misade en hel del av spelkänslan :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...