Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

• Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Skrivet

Jag kör longboard :). Är rätt bra faktiskt.

men för typ ja 1vecka sen var det ju ett rejs uppe i djurås här i dalarna där dom körde i 1km nerförsbacke och fick upp farten till 60-70km timmen... Och så var det en kurva mitt i backen som gjorde så att 3st bröt en krops del :cry: :cool:

Gäst Andreasswf
Skrivet

Jag kör longboard :). Är rätt bra faktiskt.

du överdriver nog lite...du vet att 30 km/h är mega snabbt för skateboard...

Gäst Radicus
Skrivet

Har inte direkt något stort intresse för skateboard men frestas att följa med kusinen till Fryshuset och kolla på.

Skrivet

Har precis börjat typ och f*n va skoj de e :D

Nån som har lite schyssta tips för en nybörjare? B)

I förstahand skall du nog lära dig Ollie, Det är nyckeln till många trick.

Skrivet

Jag har testat, klarar knappt å åka framåt, men annars är det okej :P

Hihi till och med jag kan faktiskt åka ganska bra utan att ha åkt :P Jag har det i kroppen bara, bra balans å känsla ^^..

Skrivet

Jag skejtade ett tag förut, och det var skitskojj. Slutade eftersom jag aldrig kunde lyckas med nån j*vla ollie (måste haft en dålig bräda <_< ).

Men man är ju lite frestad att skaffa sig en ny fräsch skateboard och börja träna i ramper och så. På det viset slipper man olla för att göra trick.

Gäst Andreasswf
Skrivet

I första hand ska du träna på att åka rakt snabbt, svänga en 90 graders sväng och behålla farten,Åka i backar utan att hoppa av brädan för rädslans skull,svänga 180 grader och fortsätta åka...

Det ovan stående ska du träna på 1-3 månader för att bli bra på det. =)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...