Pulpen Skrivet 24 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 Det är verkligen för jävligt. Jag har precis köpt en ny mp3, som kräver att man ska installera ett program för att kunna importera musik in till min sexiga mp3. Och nu kommer det sig, att jag inte kan installera något på min dator. Ett virus på min dator gör att när man installerar något, så startas datorn om helt. Vid vissa tillfällen så kan jag inte ens logga in på en användare utan det startas om. Kan någon hjälpa mig? Eller ska jag bara gå omkring och lyssna på två exempellåtar jämt? // Liquid Silk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 24 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 (redigerat) Det var sannerligen förjävligt :S Gå in i kontrollpanelen, Lägg till/Ta Bort program, kolla om du ser något skumt program du aldrig sett förut, så kan du avinstallera. Virussök hela hårddisken, om du ej gjort det CTRL, ALT, DELETE, Processer, kolla om du ser något som tar upp jävligt mycket CPU, har ett skumt namn och som inte har SYSTEM, LOKAL TJÄNST, eller NETWORK SERVICE som användarnamn. Högerklicka, avsluta process, det är dock sista utväg om inget annat hjälper. Hoppas du fixar skiten ;P Redigerat 24 Juli 2006 av LillBerra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 gör precis som lilberra skrev. annars kanske formatering gör susen :( men att formatera är den absolut sista utvägen. off topic tror jag: Lillberra ett virus processor behöver inte ta upp stort cpu utrymme. ett virus program som hade fastnad på min dator använde omkring 300-400 kb. så det e bara en varning. och ett virus processor kan ha alla namnen som du nämnde. och då syftar jag på SYSTEM, LOKAL TJÄNST,NETWORK SERVICE och användarnamnet för kontot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 (redigerat) Förlåt för dubbelinlägg. minn dator laggade fast sig. och gorde misstaget man inte ska göra :( Redigerat 25 Juli 2006 av girder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 25 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Okej, jag kollade på lite processer som vart på. Jag fann några som var lite skumma. http://img100.imageshack.us/my.php?image=processergf2.png Något som jag borde ta bort? // Liquid Silk OBS! Detta är inte gjort av Pulpen, bilderna tillhör min gode vän LiQ. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Inget direkt skumt där, typ det jag har på min. Du kan ju ta bort iPODservice om du vill, inte för att det fixa skiten, men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paraliiito Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Du kan väll formatera om din dator så kommer allt bli bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 25 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Jag ska köpa en "bärbar" hårddisk och stoppa in den musik och sen formatera om datorn. Så kan jag stoppa in den musiken igen. :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 30 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2006 hmmm. jag ser då inte nåt skadligt. dock är jag fundersam på: E_S10IC2 och LYCOSMSX resten verkar vara ofarliga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 30 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2006 ta bort dem som girder sa om d inte funkar tror jag enda utvägen är att formatera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 30 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2006 hmmm. jag ser då inte nåt skadligt. dock är jag fundersam på: E_S10IC2 och LYCOSMSX resten verkar vara ofarliga E_S10IC2 är ofarlighttp://www.liutilities.com/products/wintas...brary/e_s10ic2/ LYCOSMSX kan vara nått nytt virus för det står inget om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 30 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2006 smss.exe skulle jag ta bort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.