E4STMAN Skrivet 31 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2006 Jag har en gammal data som jag skulle velat överklocka (både proccesorn och minnet). Nån som vet hur man gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 31 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2006 Flyttat till PC... Överklockar gör man oftast i bios genom att ändra på FSB (FrontSideBus). Så kolla runt i Bios om du hittar något roligt och ändra på. Se bara till att du har tillräckligt bra kylning och var försiktig med vad du ändrar på så datorn inte går sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 31 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2006 jag är asnewb kan nån gå in lite mer ingående? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 31 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2006 (redigerat) Du kan kolla här eller använda google. Kom ihåg att sakerna går lättare sönder om man klockar dom. Redigerat 31 Juli 2006 av Nafrali Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 31 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2006 Tror att PC för Alla har haft nån överklockningguide, men kommer inte ihå vilket nummer. skulle gärna kollat igenom de nummer jag har, men de ligger längst inne på vinden och jag vill inte kravla bland getingarna. :/ (De har byggt bo där. ) Kommer iaf ihåg att man ska ändra med mycket små värden om man är osäker på vad datorn tål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 1 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 PC för alla Plus istehshit; Tidning: Pc för alla, nr 4/2005 Vill du ha artikeln så har jag den som PDF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.