Hoppa till innehåll

Animal Crossing Wild World


Frida____

Rekommendera inlägg

Jag har lite olika fråger om saker jag stöter på i spelet.

1. Vad är Pitfall Seed för något? :S har hittat massor av såna men jag vet inte vad jag ska ha dom till :P

2. En i min stad har flyttat men jag undrar om hon någonsin kommer tillbaka? Hon var liksom "bästisen" ^^.

3. Hur samlar ni pengar? Det går lite trögt för mej men jag vet inte om någon kanske har något tips? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Pitfall seed kan man använda för att: gräv ner ett pf s och knuffa ner din granne där hålet är så ramlar han/hon ner och blir sur på dig. (ganska kul!)

2. Vet inte om hon kommer tillbaka. Jag spelade inte på några dagar, då flyttade min bästis Nan, hon hette Nan.

3. Försök att få så många fosiler som möjligt, men kan få upp till 5 000 för en fosil! fast man kan få mycket för fiskar och insekter också.

Men jag rekomenderar att sälja fosiler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, sälj bara fossiler om du har dom i museét. Skänk dom till museét. Dom blir bra där tycker jag. Pengar kan va lite svårt å få tag i. Men är det någon annan som har vunnit bug competision. Vann en pockal som jag har i mitt rum nu. Man skulle fånga den största insekten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vann också Bug competition. Fick en pokal ja ;)

 

Men min "bästis" i spelet hette Baabara och nu har hon flyttat till min syrras stad och hon sa att hon hade bott i min stad förut. Så hon lär väl inte komma tillbaka på ett tag men hon kaske flyttar tillbaka till min stad om hon någon gång flyttar :P Kan ju hälsa på henne iaf. Hoppas hon känner igen mej :P

 

Finns det något annat man kan ha Pittfall seed till än det? Ska testa göra det du sa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vann också Bug competition. Fick en pokal ja ;)

 

Men min "bästis" i spelet hette Baabara och nu har hon flyttat till min syrras stad och hon sa att hon hade bott i min stad förut. Så hon lär väl inte komma tillbaka på ett tag men hon kaske flyttar tillbaka till min stad om hon någon gång flyttar :P Kan ju hälsa på henne iaf. Hoppas hon känner igen mej :P

 

Finns det något annat man kan ha Pittfall seed till än det? Ska testa göra det du sa :)

 

Min Baabara flyttade förra veckan, coolt att hon sa att hon hade bott i din stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vann också Bug competition. Fick en pokal ja ;)

 

Men min "bästis" i spelet hette Baabara och nu har hon flyttat till min syrras stad och hon sa att hon hade bott i min stad förut. Så hon lär väl inte komma tillbaka på ett tag men hon kaske flyttar tillbaka till min stad om hon någon gång flyttar :P Kan ju hälsa på henne iaf. Hoppas hon känner igen mej :P

 

Finns det något annat man kan ha Pittfall seed till än det? Ska testa göra det du sa :)

 

Joo det är rätt häftigt ;P Hon har skickat två brev också. Hon tycker det var roligt att jag hälsar på och att jag borde komma igen. Det blir lite roligare att hon bor där istället nästan ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vann också Bug competition. Fick en pokal ja ;)

 

Men min "bästis" i spelet hette Baabara och nu har hon flyttat till min syrras stad och hon sa att hon hade bott i min stad förut. Så hon lär väl inte komma tillbaka på ett tag men hon kaske flyttar tillbaka till min stad om hon någon gång flyttar :P Kan ju hälsa på henne iaf. Hoppas hon känner igen mej :P

 

Finns det något annat man kan ha Pittfall seed till än det? Ska testa göra det du sa :)

 

Häftigt att hon sa det... Det visste jag inte att dom gjorde.

Du menar väl att du har typ 2 städer på ett acww spel? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag vann också Bug competition. Fick en pokal ja ;)

 

Men min "bästis" i spelet hette Baabara och nu har hon flyttat till min syrras stad och hon sa att hon hade bott i min stad förut. Så hon lär väl inte komma tillbaka på ett tag men hon kaske flyttar tillbaka till min stad om hon någon gång flyttar :P Kan ju hälsa på henne iaf. Hoppas hon känner igen mej :P

 

Finns det något annat man kan ha Pittfall seed till än det? Ska testa göra det du sa :)

 

Nej min syrra har också ett acww spel och vi hälsar på i varandras städer ofta så det är dit baabara har flyttat fast nu har hon flyttat igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Jag kan ett rätt kvickt sätt att få över 1000 bells.Det är rätt enkelt,gå ner tillstranden,ta snäckorna,alla,och sälj dem på Tom Nooks,du kan få över 1500 bells.

 

(Jag är en n00b,så ni behöver inte säga det.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...