Hoppa till innehåll

Tv-spel + Tjejer


Bplay
 Dela

Rekommendera inlägg

Nee, men det finns ju en massa insatta gamer-tjejer som håller på med vanliga saker som killar och smink och sånt. Och allt annat vad nu tjejer kan tänkas göra.

 

Spel är egentligen bara ytterligare ett intresse. Man behöver ju inte var värsta spel-nörden bara för att man gillar spel. Så tjejer som spelar litegrann borde inte behöva skämmas.

Och de tjejer som är riktigt spelintresserade bryr sig nog inte vad andra tycker. Titta på Dreamhack och andra LAN-fester, där brukar det ju finnas ett antal kvinnliga spelare.

 

Personligen blir jag bara glad när jag går in på GAME och ser en tjej stå och nördsnacka om spel. Och då är jag ingen spelnörd själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Helt sjukt galen i spel och då inte bara Thesims2. Spelar för det mesta WoW och förut Halo2 live. Var rätt så roligt att höras allas kommentarer: Va är du tjej och spelar Halo2?

Hmm.. Något som kom från många killar faktiskt, "aha du är tjock eller?" <_< . Rätt så komplicerat att berätta för dom att man tränar m.m.. Hehe.

 

Har nu också börjat spela lite Warcraft, skit skoj är det ju XD

Spelar också en massa tv spel, dock kan jag sitta max 2 timmar per dag. Har en massa andra saker att göra ^^. Fast enormt skönt att bara komma hem och slappna av framför tv och skjuta ihjäl lite personer..hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst need_nos

tjejer gillar mer sims för det är gjort för tjejer och killar gillar inte typ att sitta och skönta om en gubbe som går rut det är gjort för tjejer mer tror jag.EJ alla killar det finns ett manlit sims det heter Playboy the mation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjejer gillar mer sims för det är gjort för tjejer och killar gillar inte typ att sitta och skönta om en gubbe som går rut det är gjort för tjejer mer tror jag.EJ alla killar det finns ett manlit sims det heter Playboy the mation.

 

need_nos: Kan bara skratta åt dig kompis. Du sitter och snackar en massa skit och tror dig veta allt om alla killar och tjejers spelvanor. Sen att du drar upp playboy: the mansion framkallar bara ett stort fett LOL! Du är 12 år grabben.

 

Fördomar och inbillad fakta.

 

Vem som helst kan gilla att göra vad som helst.

 

Jag har inget emot saken, jag menar man kan ju gilla att panga zombies oavsett kön. Dessutom skulle det vara kul att se nåt annat än finniga grabbar på nästa dreamhack :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah, har inte varit inne på denna tråden på länge men jag ser att den har fortlöpt.

 

Men jag säger bara, man behöver inte vara en spelnörd för att spela :P Man kan faktiskt ta det lugnt och bara spela lite ibland, för att komma ifrån lite annat..

 

Vi hade ett träningsläger på ju jutsun för de som går i barngruppen, från 6-13 år kanske. Så tog vi med ett tv-spel och det var väldigt många av tjejerna som var intresserade av att spela men som inte vågade. De såg på killarna som var vana och brukade spela, sen skulle de prova och det gick inte så bra.. Så de sket i det istället, ända tills det kom en kille som var lika dålig som dem.. Sen övade de, och blev skitbra :P På bara en kväll.. de tyckte det var jätteroligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah, har inte varit inne på denna tråden på länge men jag ser att den har fortlöpt.

 

Men jag säger bara, man behöver inte vara en spelnörd för att spela :P Man kan faktiskt ta det lugnt och bara spela lite ibland, för att komma ifrån lite annat..

 

Vi hade ett träningsläger på ju jutsun för de som går i barngruppen, från 6-13 år kanske. Så tog vi med ett tv-spel och det var väldigt många av tjejerna som var intresserade av att spela men som inte vågade. De såg på killarna som var vana och brukade spela, sen skulle de prova och det gick inte så bra.. Så de sket i det istället, ända tills det kom en kille som var lika dålig som dem.. Sen övade de, och blev skitbra :P På bara en kväll.. de tyckte det var jätteroligt!

 

Så allting kan vi tacka för den lilla pojken som inte kunde spela tv-spel? Blev han poppis bland tjejerna då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah, har inte varit inne på denna tråden på länge men jag ser att den har fortlöpt.

 

Men jag säger bara, man behöver inte vara en spelnörd för att spela :P Man kan faktiskt ta det lugnt och bara spela lite ibland, för att komma ifrån lite annat..

 

Vi hade ett träningsläger på ju jutsun för de som går i barngruppen, från 6-13 år kanske. Så tog vi med ett tv-spel och det var väldigt många av tjejerna som var intresserade av att spela men som inte vågade. De såg på killarna som var vana och brukade spela, sen skulle de prova och det gick inte så bra.. Så de sket i det istället, ända tills det kom en kille som var lika dålig som dem.. Sen övade de, och blev skitbra :P På bara en kväll.. de tyckte det var jätteroligt!

 

Tur för honom <_<.

Jag ska också bli kass på spel isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är helt galen i tv-spel och har spelat Zelda mm sen jag var fyra år. Men jag kan inte säja att det är normalt att tjejer spelar, men det är ju inget fel. När jag läste igenom detta fanns det många kommentarer som: "Tjejer gillar ju mera smink och killar" osv. Visst, många är sådana, men alla är inte små bimos. Tv-spel äger, och vi tjejer väljer inte alls de sötaste personerna hela tiden (Själv väljer jag alltid som Wario i Mario-spelen.) Men majoriteten är som sagt killar, kolla bara kommentarerna på denna tråd. Och ni säjer att tjejer spelar mer Sims och Habbo, det räknar inte jag som tv-spel. Nå, det var vad jag hade att säja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...