Hoppa till innehåll

Mer Sex I Skolan!


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Hade ju i åttan. Men två veckor var lite lite... visserligen hade vi en bra (och ung samt rätt snygg för att vara lärare) lärare. Men några lektioner gick åt till prov och rep och så så det kunde ha varit mer. Lite mer om "hur det går till" och mer om allt runtomkring. Men vi fick lära oss typ hur man använder en kondom etc. Men jag anser ändå att den kan bli bättre. Nu får man ju anlita google, rfsu samt ungdomsmottagningen.se som sina privatlärare istället...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

DoNkEn; det är nog bara du som är dum :P

Soffan; Jag fattar :P

 

I sexan hade vi lite sexualundervisning, men jag minns inte mycket av den.

Jag minns faktiskt inte häller så mycket från högstadiet häller. Det ände jag kommer ihåg var att lärarinnan inte värkade vara riktigt comfortabel med undervisningen...

 

PS. Så här går det med svenskan... Kommer inte på vad comfortabel är på svenska... Börjar jag bli gammal och zenil eller :blink: Eeh

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi hade sexualundervnisning i 6;an. Eller, om man nu ska kalla det sexualundervisning. Snarare Där-och-där-kommer-det-hår-undervisning. Tror bara att de nämnde hur man använder kondom och svarade på några frågor som man vill skriv apå en lapp och lägga fram på katedern. Var inga intressenta frågor, "hur tjejer onanerar" osv. Den riktiga kunskapsbomben hittade jag på ungdomar.se:

http://ungdomar.se/qa_nav.php

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Vi fick jättekulig hemläxa av ungdomsmottagningen i 8an.

 

"Ni ska hem, skaffa er ett redigt stånd och sätta på kondomen"

 

Men 2 lektioner (och ett besök på UD) var för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...