nico Skrivet 24 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2006 Hade ju i åttan. Men två veckor var lite lite... visserligen hade vi en bra (och ung samt rätt snygg för att vara lärare) lärare. Men några lektioner gick åt till prov och rep och så så det kunde ha varit mer. Lite mer om "hur det går till" och mer om allt runtomkring. Men vi fick lära oss typ hur man använder en kondom etc. Men jag anser ändå att den kan bli bättre. Nu får man ju anlita google, rfsu samt ungdomsmottagningen.se som sina privatlärare istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 25 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2006 DoNkEn; det är nog bara du som är dum :P Soffan; Jag fattar :P I sexan hade vi lite sexualundervisning, men jag minns inte mycket av den. Jag minns faktiskt inte häller så mycket från högstadiet häller. Det ände jag kommer ihåg var att lärarinnan inte värkade vara riktigt comfortabel med undervisningen... PS. Så här går det med svenskan... Kommer inte på vad comfortabel är på svenska... Börjar jag bli gammal och zenil eller :blink: Eeh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 25 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2006 men hallu det brukar finnas en ungdomsmottagning där man bor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 Vi hade sexualundervnisning i 6;an. Eller, om man nu ska kalla det sexualundervisning. Snarare Där-och-där-kommer-det-hår-undervisning. Tror bara att de nämnde hur man använder kondom och svarade på några frågor som man vill skriv apå en lapp och lägga fram på katedern. Var inga intressenta frågor, "hur tjejer onanerar" osv. Den riktiga kunskapsbomben hittade jag på ungdomar.se: http://ungdomar.se/qa_nav.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baf2 Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 hade lite i feman men nu går ja ju i sexan vet inte om vi ska ha det nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 28 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2006 Vi fick jättekulig hemläxa av ungdomsmottagningen i 8an. "Ni ska hem, skaffa er ett redigt stånd och sätta på kondomen" Men 2 lektioner (och ett besök på UD) var för lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 28 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2006 mer porr i skolan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 1 September 2006 Rapport Dela Skrivet 1 September 2006 Har aldrig haft sexualkunskap. Kanske inte ens får det i vår skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 1 September 2006 Rapport Dela Skrivet 1 September 2006 Vi fick lära oss att ta på en kondom.... och frågeställning till läraren... var förmodligen i 8:an så vitt jag vet... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Ja, mer sex, varför inte praktiskt också? Låt skolan hyra in modeller som man kan testa sig fram på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Ja, mer sex, varför inte praktiskt också? Låt skolan hyra in modeller som man kan testa sig fram på! Menar du riktiga personer eller dockor..?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheCow Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Jag har bara haft det en gång och du såg vi på en konstig teknat film som mest handlade om puberteten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.