Dolphin Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Håller med, de som dödar den oskyldige vet ju inte om han är skyldig eller ej. Men ett mord är ett mord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Jag sade det innan och jag säger det igen: Den som blir dömd till dödstraff dödar sig själv ingen annan har dödat honom, det var hans eget val. Kunde inte sagt det bättre själv. Man vet vad som innebär om man dödar någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Det som händer med dem oskyldiga är att dem dör. Men det är inget man ska vara stollt över. Nej absolut inte. Då får man hitta den riktiga mördaren och straffa honom. Men ja om man ska döma nångon till dödsstraff så tycker jag att man ska vara 100% säker på att det är rätt person..... Varför ta risker, det kanske låter brutalt, men döda hellre en för mycket än en för lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Det som händer med dem oskyldiga är att dem dör. Men det är inget man ska vara stollt över. Nej absolut inte. Då får man hitta den riktiga mördaren och straffa honom. Men ja om man ska döma nångon till dödsstraff så tycker jag att man ska vara 100% säker på att det är rätt person..... Men det låter ju förj*vla dumt. Folk ska få dödsstraff som tar någon annans liv, men den som avrättar kan ta ett oskyldigt liv, precis som dom som har fått dödsstraff gör, men utan att få ett dödsstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Men jag har inte sagt att jag vill att oskyldiga ska avrättas! Men man måste vara säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Håller med, de som dödar den oskyldige vet ju inte om han är skyldig eller ej. Så om du råkar döda någon i en bilolycka ska du bli avrättad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Nej. Jag tror inte någon har blivit avrättad för det också. Men om man typ streetracar och kör på en man/kvinna att den avlider så ska man få dödsstraff tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Nej. Jag tror inte någon har blivit avrättad för det också. Men om man typ streetracar och kör på en man/kvinna så att den avlider så ska man få dödsstraff tycker jag. Ska man bli avrättad för det? -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Streetrace=Olagligt Kör man på någon genom streetrace så ska man bli avrättad. Annars inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Fängelse ska man få, inte avrättning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Isåfall långtid. Ungefär 30år minst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 (redigerat) Streetrace=Olagligt Kör man på någon genom streetrace så ska man bli avrättad. Annars inte. Jag hoppas du skämtar. Uppenbarligen inget mord, då det är en olycka. Folk som kör för fort och kör på någon kanske också skall avrättas, folk som kör om när det är heldraget och frontar med en annan bil kanske också skall avrättas, om du kastar ett mynt från kaknästornet och någon råkar få den i huvudet och avlider, avrättning! Redigerat 20 September 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.