Hoppa till innehåll

Saddam Hussein


Gäst Andreasswf
 Dela

Rekommendera inlägg

Mm. Därför vilken människa vet att några galningar kör 200/kmh. Och det är ingen olyckshändelse om man kör olagligt. Kör man lagligt så är det nog det.

 

Tänk så här: om man tar en pistol och bara skjuter, och man träffar någon, det är inte precis samma sak men ungefär. Man vet att det man gör mycket väl kan döda någon men man gör det ändå. Men däremot så kör man streetrace för pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 348
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mm. Eftersom det inte är lagligt med streetrace.

 

Mord är mord. Vad det än är, frivilligt, ofrivilligt, sjukdom mm. Fortfarande så dör ju någon. Den enda form av "mord" som borde vara tillåten är när staten tex avrättar en mördare (dvs laglig avrättning som de har i andra länder).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm. Eftersom det inte är lagligt med streetrace.

 

Då vet du nog inte vad ett mord är tyvärr. Mord är när man tar livet av en annan människa med UPPSÅT.

 

123spill: Ett streetrace är oftast väldigt mycket säkrare för allmänheten än när folk bara kör för fort. Under dom flesta streetrace så spärras vägar av, man har översikt över publik och det sker på stora vägar som t.ex nynäsvägen. I dom flesta fall så är racen på kvällstid/tidig morgon. Dom olyckor som sker brukar ofast vara att någon utav förarna tappar grepp och flyger av vägen. Men som sagt, faran för allmänheten är väldigt liten.

 

Däremot folk som bara kör för fort (vilket ioförsig inte brukar röra sig om samma hastigheter) utgör en större fara för allmänheten, då det inte är "under ordnade former". Det händer på trafikerad o otrafikerade vägar, på 30-50vägar där chansen att ett människa är på vägen är enormt mycket större.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att om man kör för fort och råkar köra över än ska man bara få ett långt fängelsestraff. Kör man streetrace och kör över nån ska man få livstid. Men tar man bara och kör in i en folkmassa så då ska man få dödsstraff.

 

Definera fort och "råkar". Men godag, jag var inte med i något streetrace, dem bara kom och började köra in i mig, det är inte mitt fel att ett barn var på fel plats vid fel tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm. Eftersom det inte är lagligt med streetrace.

 

 

Min åsikt är att så länge det inte kan bevisas att det inte var ett mord, ska man dömas till dödsstraff/riktigt livstids straff. Har man druckit/eller gjort något annat olagligt innan eller själva händelsen, då skall man få dödsstraff. Men om det är någon som är självmordsbenägen, som bara slänger sig framför en bil. Då kan väl inte föraren ta ansvar, för hennes handlingar?

 

Xade: Jag förstår din tanke, håller nästan med dig. Men som jag förklarade, tänk om en kvinna som är...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...