Hoppa till innehåll

Elvis Presley


Dolphin

Tycker du om Elvis Presley's musik?  

76 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Elvis Presley är grundaren till rocken, det var han som gjorde så att det blev lite Rock N' Roll på dansgolven. =)

 

Elvis Aaron Presley föddes år 1935 den 8 januari i staden Tupelo som ligger i Mississippi. Hans föräldrar hette Vernol och Gladys. Elvis var det ensamma barnet i familjen på grund av att hans tvillingbror som skulle heta Jesse Garon dog i födelsen. Elvis och hans föräldrar bodde i Tupelo fram till år 1948, då flyttade de i stället till Memphis. När Elvis hade fyllt 18 år, då arbetade han som lastbilschaufför, han studerade dock till att bli elektriker. En dag åkte han förbi en Sun Records, han fick syn på en skylt där det stod "Inspelning av skiva $2". Producenten som var ansvarig för inspelningen, han tyckte att Elvis Aaron Presley var en perfekt sångare. Han var den vite mannen, med den svarta rösten. Hans första skiva, spelades in på Sun Studios, skivan innehöll två låtar, My happiness och That's When Your Heartaches Begin. Skivan var en födelsedagspresent, till sin mamma.

 

Jag tycker att Elvis har en intressant historia, det finns mycket att diskutera. Om man gillar hans musiksmak om man verkligen tror att han dog en naturlig död, etc.

 

Jag tycker om några av hans låtar, vissa låtar är dock skit. :(

 

Nope. Läroböcker är inte min källa, utan det är är media och google. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...