Dolphin Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Eftersom att jag är en hyffsat god människa så skulle jag tycka de var fina och så var det ur vägen. Skulle man säga att de var fula = 100% dumt. det skapar bara problem och han lär väl bli ledsen. Man kan ju tänka tvärtom, att man själv var den glada killen med de nya skorna. om någon sen säger att de tycker är jättefula skulle jag bli ledsen. Think about it.. Man behöver ju inte lägga fram sin åsikt så elakt? Man kan ju förklara lite kort varför man tycker som man gör. Om man förlorar sin vän då, äsch då var det ju inte ens en äkta vän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Men då är det ju du som är den dåliga vännen >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Eftersom att jag är en hyffsat god människa så skulle jag tycka de var fina och så var det ur vägen. Skulle man säga att de var fula = 100% dumt. det skapar bara problem och han lär väl bli ledsen. Man kan ju tänka tvärtom, att man själv var den glada killen med de nya skorna. om någon sen säger att de tycker är jättefula skulle jag bli ledsen. Think about it.. Det kan faktist vara bättre att ljuga en eller annan gång än att alltid vara ärlig i ur och skur. Om man förlorar än vän på att vara ärlig så ljuger jag hellre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Är det OK med en vit lögn? Det här stod skrivet på baksidan av ett mjölkpaket: "När du kommer till skolan en morgon möts du av din bästa kompis Markus, som har fått ett par nya skor av sin mamma. Själv tycker du de är jättefula och skulle aldrig kunna tänka dig att ha ett par likadana. Markus är jätteglad för skorna och frågar om du också gillar dem. Hur gör du? Säger du som det är, att de är de fulaste skor du någonsin sett, eller håller du med Markus för att inte göra honom ledsen?" Nå, tycker ni det är okej med vita lögner? Brukar ni själv säga motsatsen till vad ni egentligen tycker, bara för att inte såra den du känner? Diskutera ;) Hmm, personligenn skulle jag nog säga att dom var fula men att det inte gjorde nåt för huvudsaken är ju att dom är sköna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Allvarligt, ska vi debattera om Vita Lögner? Flytta till allmänt ffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Techno Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 Tycker att det kan vara okej med en vit lögn ibland.. Ja du Pulpen den hör väl bättre hemma här än i 15+? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 (redigerat) Nej. Det är inte rätt att ljuga, även om det är en vit lögn. Dock så kan man ju försköna sanningen med lite milda ord. Men jag menar inte att jag inte använder mig av vita lögner. Det gör jag ibland, när det känns ytterst nödvändigt, för att inte göra nån besviken eller såra någon. Men jag tycker ändå man ska vara ärlig, och jag försöker vara ärlig så ofta som möjligt. Redigerat 29 Oktober 2006 av Jayzmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 En vit lögn är helt okej. Man behöver ju inte alltid säga sanningen, speciellt om den skadar någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 Om man förlorar en vän på att vara ärlig så ljuger jag hellre. Mycket bra ord Ripto..!! :) Man vill liksom inte förlora en kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkness Skrivet 6 November 2006 Rapport Dela Skrivet 6 November 2006 Tycker att det är okej med vita lögner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 12 November 2006 Rapport Dela Skrivet 12 November 2006 Lowl, jag ljuger varje dag. O inte bar vita lögner, men ofta saker som får folk att känna sig glada ^^ , alla måste ljuga nån gång, ingen kommer på en ändå :) hur ska dem få reda på att jag har ljugit då ?, ingen har nån anledning att tro att jag ljuger, ^^, dessutom har jag alltid nån bortförklaring då ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 November 2006 Rapport Dela Skrivet 12 November 2006 Eftersom att jag är en hyffsat god människa så skulle jag tycka de var fina och så var det ur vägen. Skulle man säga att de var fula = 100% dumt. det skapar bara problem och han lär väl bli ledsen. Man kan ju tänka tvärtom, att man själv var den glada killen med de nya skorna. om någon sen säger att de tycker är jättefula skulle jag bli ledsen. Think about it.. Sen kan man ju säga "Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen." Men då handlar det ju inte om ett par skor. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.