Hoppa till innehåll

Fildelningen

Dysfunction

Rekommendera inlägg

Spel är ofta riktade mot yngre ändå är priserna sky höga och det är inte rimligt med tanke på vilken målgrupp de har därför borde priserna sänkas om de vill att fler ska köpa spelen i stället för att ladda ner dem. Allvarligt jag är 18 inte ens barn längre men jag har fortfarande inte råd att köpa ett nytt spel om jag gör det är jag bankrut en hel månad efter det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 82
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag får 250kr i månaden. Och (inte alls för att skryta på något sätt) skulle jag kunna gå och köpa två spel, och ändå ha pengar kvar. Sparande är vikigt små barn :)

Om de sänkte priset på spelen så skulle de också behöva sänka kvaliten på spelen. Om de sänkte kvaliten på spelen så skulle färre köpa dem. Då skulle de behöva göra många fler spel, då skulle de spelen få en kortare utvecklingstid, vilket leder till att de blir sämmre. Jag ser hellre att det finns några bra en många dåliga. Kvalitet framför kvantitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igentligen så tycker jag det är bra som det är bara.. Men bara för Piratkopiering så blir spelen dyrare nu, t.ex kolla på Playstation 3. Blue Ray tekniken på Sonys Cdskivor är dyra och har kopieringsskydd. Och det är dyrt och tillverka dem, det är därför Playstation 3 spelen blir dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel är ofta riktade mot yngre ändå är priserna sky höga och det är inte rimligt med tanke på vilken målgrupp de har därför borde priserna sänkas om de vill att fler ska köpa spelen i stället för att ladda ner dem. Allvarligt jag är 18 inte ens barn längre men jag har fortfarande inte råd att köpa ett nytt spel om jag gör det är jag bankrut en hel månad efter det.

Jag har hyfsat schysst månadslön men köper inte spel för det, utan jag laddar ner det. Om spelen blir billigare så blir kvaliten på dom sämre, precis som guggo sa. Och folk kommer fortfarande ladda ner dom.

Så fort du börjar jobba så kommer du ha råd att köpa spel, men du lär precis som jag ladda ner dom istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper mina spel, dels för att jag sammlar på dem. Att bara ha dem på datorn alternativt på en hög brända cd-skivor är inget snyggt, jag vill ha min förpackning med omslag, cd-key och en käck liten instruktionsbok man kan vända sig till med eventuella problem. Dessutom så kan man ju inte lira nerladdade spel online, och dels för att jag är alldeles för dålig på datorer för att få igång ett nerladdat spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De kommer alldrig att få bukt med piratkopering utan det kommer alltid att finnas en viss del som gör det. Men det ända som går att få ner det är att göra bra tjänster så att man kan köpa filmern eller spelen via internet och ladda ner dem. Men idags läget så finns det ingen sådan bra tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

123 spill, ja det kan dom och det har redan försökts men varje gång har nån ellere flera kommit på dom och stämt dom så in i h*lvete, så det är ingen fara med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...