Hoppa till innehåll

Fildelningen

Dysfunction

Rekommendera inlägg

• Svar 82
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Twiztha_MF

han menar nog inte alla, men många affärer har typ bara The Sims som suger k*k och så.

iallafall så tycker jag att det är för dyrt, jag menar spelet kan ju högst kosta att göra ( jag vet grafik motor och allt skit men sen att göra det på skiva och så ) 300 spänn eller mindre, och ärligt talat tror jag odm skulle tjäna mer på att sänka priserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle man kunna gör nåt åt piratkopiering alltså att man sätter ut spionpogram eller nåt om man inte vill att folk ska piratkopiera!? Alltså nåt som staten gör liksom...  :student:

Den nya Windows Vista kommer ha kopieringsskydd och kommer överaka pirat produkter på ens dator.

Det där kommer få Microsoft och käna jätte lite, men skivbolagen kanske betalar extra till dem..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Musik borde man få ladda ner. Jag tänker f*n inte gå och köpa en hel skiva bara för jag gillar en låt därifrån. Mina favoritband köper jag dock skivor från för att stödja dem. Dessutom tjänar banden pengar på konserter, tröjor och liknande.

Prövat itunes?

1 låt för 9 kr

Inga skivor, pengar till tillverkarna, många blir nöjda...

Gör inte saker så komplicerade ( eller så var det kanske bara en bortförklaring...??)) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver inte se det som att företagen/artisterna förlorar pengar på att man laddar ner. Om man inte köper en skiva eller film så förlorar dem ju pengar också. Isåfall borde det vara olagligt att låta bli att köpa en skiva eller film.

Ett av dom dummaste resonemangen hittills, grattis. Jag ska försöka förklara för dig med ett lätt exempel:

Kalle lyssnar på In Flames och tycker att dom är grymma. Vid månadsskiftet så släpps deras nya skiva och den kostar 190 kr. Kalle har fått reda på att man kan ladda ner skivan gratis istället för att köpa den, så det gör han också.

Skulle det inte gå att ladda ner denna skiva så skulle Kalle inte tveka en sekund på att köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...