Hoppa till innehåll

Min Dator Startas Inte


Outsider
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag startar min dator så får jag helt plötsligt välja mellan att starta i normalt läge, felsäkert läge och någon mer.

När jag sedan har valt ett utav dem så kommer jag till den där rutan där det står windows xp och så laddar en liten mätare i mitten och allt det där,efter det så startas datorn om igen.

Vad kan detta bero på och hur fixar man det?

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag startar min dator så får jag helt plötsligt välja mellan att starta i  normalt läge, felsäkert läge och någon mer.

När jag sedan har valt ett utav dem så kommer jag till den där rutan där det står windows xp och så laddar en liten mätare i mitten och allt det där,efter det så startas datorn om igen.

Vad kan detta bero på och hur fixar man det?

Tacksam för svar

 

Det är något fel på ditt modekort.. Skadat eller så har någon lekt med BIOS inställningarna. Har haft ett liknande problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag startar min dator så får jag helt plötsligt välja mellan att starta i  normalt läge, felsäkert läge och någon mer.

När jag sedan har valt ett utav dem så kommer jag till den där rutan där det står windows xp och så laddar en liten mätare i mitten och allt det där,efter det så startas datorn om igen.

Vad kan detta bero på och hur fixar man det?

Tacksam för svar

 

Jag hade ett liknande problem. Men för mig så startade inte datorn om utan den stannade i det där läget med blåa prickar som flyttar sig. Felet var att mitt moderkort gått paj. Och när det gick sönder gick också processorn, grafikkortet, och ljudkortet sönder. Fick beställa massa nya saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...