Hoppa till innehåll

Tips

Gäst Dark_Zebra

Rekommendera inlägg

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Igår testade jag att leta efter en Light Ball, och jag tänkte "Man kanske hittar Pikachu lättare om man lägger i en Pokeblock som dom gillar" Så jag kollade upp vad dom gillade och det var Green Pokeblock (Rawst Berry) Sen la jag i den i första låda i Safari Zone jag såg, sen hittade jag en Pikachu, Och ja, den höll i en Light Ball.

Det kanske hjälper om man lägger i en Pokeblock som den gillar? Jag vet ju inte eftersom jag hittade den på första försöket, men man kan ju testa :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår testade jag att leta efter en Light Ball, och jag tänkte "Man kanske hittar Pikachu lättare om man lägger i en Pokeblock som dom gillar" Så jag kollade upp vad dom gillade och det var Green Pokeblock (Rawst Berry) Sen la jag i den i första låda i Safari Zone jag såg, sen hittade jag en Pikachu, Och ja, den höll i en Light Ball.

Det kanske hjälper om man lägger i en Pokeblock som den gillar? Jag vet ju inte eftersom jag hittade den på första försöket, men man kan ju testa :]

Fånga flera, en räcker inte. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja,men tro mig.En pikachu kan gilla en sorts poke block,en annan kan gilla en annan.Det är inte pokemonen som avgör vilken poke block den gillar.Utan Natures är det!!Så om en har jolly,gillar den en sorts.Men en med adamand kan gilla en helt annan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, Okej, men jag fick iaf en Light Ball, det måste finnas ett sätt som ökar chansen så man får det?

Eller så kanske man bara har tur? :P

Men som sagt bara för att man har en Light Ball betyder det inte att man inte behöver fler, pröva igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...