Ravenger Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 Allt är lika viktigt, om man utesluter black metal och liknande. www.myspace.com/chronos05 Vi har bra melodi, sång och lyrics! Det som är uppe är dock bara usla inspelningar, Echo var första gången vi spelade den. och det är instrumental för dem är inte studio-inspelade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chaos Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 Allt är lika viktigt, om man utesluter black metal och liknande. www.myspace.com/chronos05 Vi har bra melodi, sång och lyrics! Det som är uppe är dock bara usla inspelningar, Echo var första gången vi spelade den. och det är instrumental för dem är inte studio-inspelade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 För mig är det nog melodin som är viktigast. En härligt refräng sitter aldrig fel. Det finns väll ingen melodi i den musiken du lyssnar på ? Det är ju bara ett lång avgrundsvrål från sångaren. Möjligtivis nån som slår på en gittar också. melodi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 För mig är det nog melodin som är viktigast. En härligt refräng sitter aldrig fel. Och du vet ju om allt som jag lyssnar på då eller? -.- Jag visste inte att Skid Row och Trapt vrålar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Grimsen_89 Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 Melodi och sångröst är viktigast för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 24 November 2006 Rapport Dela Skrivet 24 November 2006 Melodi och rytm. :o Word on that. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 24 November 2006 Rapport Dela Skrivet 24 November 2006 Det som jag tycker är det allra viktigaste, det som gör en bra låt till just en bra låt är melodin. I många olika sorters musikstilar som jag lyssnar på så är det just det som är viktigast. Det är stort plus om det är en bra lycris, men det är i princip aldrig den som ger störst intryck på mig. Det som ger störst intryck på mig är melodin och kanske även refrängen i en låt. Men utan en rätt så okey helhet, så spelar det ingen roll hur bra en melodi är, det blir ändå en flopp av låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 24 November 2006 Rapport Dela Skrivet 24 November 2006 Självklart rösten. Om det är rapp så spelar texten stor roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 24 November 2006 Rapport Dela Skrivet 24 November 2006 Allt spelar roll... :/ Om det inte är någon bra sångröst, så sabbas ju allt Texten är ju också viktig, om som bara sjunger 2 ord om och om t.ex så är det skit :/ Och medlodin är också viktigt, tråkigt om en låt håller på likadant hela tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GodAmongInsects Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Är det hemsk sångröst, men bra melodi, skulle jag nog gilla låten, men inte tvärtom. Melodin är också väldigt viktig. Jag skulle aldrig någonsin gilla en låt utan en bra medlodi. Texterna brukar jag lyssna nogrannare på senare, de spelar inte så stor roll, men det är ett plus om det är bra texter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 jag faller alltid för en vacker text :), fast en bra röst spelar en viktig roll med ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SURF Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Melodin. Låtar får gärna vara instrumenatala Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.