Hoppa till innehåll

Zelda Till Wii

Gäst Moberg

Rekommendera inlägg

Så hur är det, längtar folk till detta spel eller? Känner två stycken som redan förbokat det.

Tänkte fråga om det är några som vet vad det är för skillnader mellan Zelda till Wii och till GC. Det jag har hört är att Link kommer vara högerhänt i Wii-versionen och att hela spelet således är spegelvänt.

Tror ni det kommer vara flera olika saker som skiljer spelen åt?

Någon som kommer att köpa det till GameCube?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så hur är det, längtar folk till detta spel eller? Känner två stycken som redan förbokat det.

Tänkte fråga om det är några som vet vad det är för skillnader mellan Zelda till Wii och till GC. Det jag har hört är att Link kommer vara högerhänt i Wii-versionen och att hela spelet således är spegelvänt.

Tror ni det kommer vara flera olika saker som skiljer spelen åt?

Någon som kommer att köpa det till GameCube?

Det där med högerhänt och spegelvänt kan likagärna vara ett stort rykte.

Det som jag vet är det ända skillnaden är kontrollmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är inte ett rykte. Nintendo har själv sagt att det kommer vara spegelvänt, eftersom man i Wii-versionen använder Wiimoten som ett svärd och dem flesta är högerhänta. Det hade varit lite konstigt att hålla den i högerhanden och när man slår så slår Link med vänsterhanden.

Man kommer även sikta med Pilbågen och andra items (Hookshot?) med hjälp av Wiimoten, och man har en Fairy på skärmen som visar vart man siktar med Wiimoten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är inte ett rykte. Nintendo har själv sagt att det kommer vara spegelvänt, eftersom man i Wii-versionen använder Wiimoten som ett svärd och dem flesta är högerhänta. Det hade varit lite konstigt att hålla den i högerhanden och när man slår så slår Link med vänsterhanden.

Man kommer även sikta med Pilbågen och andra items (Hookshot?) med hjälp av Wiimoten, och man har en Fairy på skärmen som visar vart man siktar med Wiimoten.

Kan vara sant, men varför göra världen och alla hus spegelvända? Det är helt onödigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror de tyckte det var lite kul när de ändå skulle spegelvända Link, säkert enklare också. :P Inte så svårt att spegelvända allt säkert. Tänk dig dörrar och sånt som han ska öppna annars...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att annars hade vi fått vänta till 2007 för de skulle ta lite tid att göra om alla dörrar m.m.

Men jag har bokat det och Wii :D

Det är inte så stora skillnader på Wii och GC versionen. Wii versionen har liiite snyggare grafik samt använder Bloom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kabby: okej, tack för infon.

Jag har redan bokat spelet till GC. Jag känner inte för att köpa Wii, och man får exakt samma spelglädje som när man kör GC, som Wii. Eftersom det bara är några små ändringar. (:

Gahh, jag kan ej vänta tills det kommr ut till GC :P

Det är väl 15 December för GC, och 8 för Wii?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det nya Zelda spelet kommer att rocka så himla hårt till Wii! kanske inte lika kul till Gamecube men jaja, det kan funka...

Lol, varför skulle det vara mindre roligare till GC? Det har fått exakt samma betyg. Tror det kommer vara lika kul på båda.

Sen så är jag osäker på Wii kontrolen

Om ni ser Gamespots TP review till Wii så förstår ni vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...