Hoppa till innehåll

45-sekundersspärren


Gäst Moberg

Rekommendera inlägg

Ni? Vilka definierar du som "ni" egentligen? Vi moderatorer? admin? Alla som svarat i tråden? Mig?

Jag kan då säga att jag inte är för en 45s. lång floodkontroll bara så att du vet.

Och nej, ingen kommer tvinga dig att tycka att den fyller en funktion. Om du inte vill tycka det så slipper du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Moberg har inte sagt något om att spärren ska bort? Läs, läs, läs!

 

Quote of the day: "Fuska VIP"

 

Men lilla Donken, du bevisade just att du inte kunde läsa. Jag har inte sagt något om att ta bort spärren, bara att jag inte lägger ner pengar på fuska.se. Det är lika gärna du som kan dra härifrån, dina pinsamma och misstolkade inlägg..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni? Vilka definierar du som "ni" egentligen? Vi moderatorer? admin? Alla som svarat i tråden? Mig?

Jag kan då säga att jag inte är för en 45s. lång floodkontroll bara så att du vet.

Och nej, ingen kommer tvinga dig att tycka att den fyller en funktion. Om du inte vill tycka det så slipper du.

 

Jo ursäkta, det där med "ni" var lite suddigt. Ska försöka tolka det.

 

Jo, om argumentet för att ha spärren där den är, är att den är irriterande, så köper jag det. Då är spärren okej och jag får väl nöja mig med det, att den är irriterande och (att de som tjänar på) Fuska är giriga.

Om det inte är anledning, så finns det inte en enda anledning att ha den där den är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spärren har framförallt varit till för att minska spam men mot senare tid även gått för att minska belastningen på servern. Detta då "saker" som skickas in mot sidan belastar servern mest. Det är även därför det ibland kan ta en stund när man postar ett inlägg t.ex. men väldigt sällan när man läser ett inlägg. Så länge vi kör på servern vi kör så kommer floodkontrollen ligga som den ligger. När vi får in en ny server så kommer den troligtvis sänkas "lite".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då vet jag att ni inte kommer ändra den, vilket är synd eftersom den är så irriterande.

Däremot tycker jag inte alls ni måste korta ner den om ni byter server, inte sagt att det gör något om ni skulle korta ner den.

 

Det enda jag som sagt vill är att flytta den så att man kan skriva sitt inlägg medan tiden går.

 

Exempel med spärren där den är nu:

- Jag postar ett inlägg. . .

- Tiden startar [45s]

- Jag hittar en ny tråd att skriva i [15s]

- Tid kvar är 30s, nu måste jag alltså vänta, utan att kunna göra någonting. [30s]

- Nu kan jag skriva inlägget [30s]

 

Sammanlagt: 30s + 45s

 

Exempel med spärren där jag vill ha den:

- Jag postar ett inlägg. . .

- Tiden startar [45s]

- Jag hittar en ny tråd att skriva i [15s]

- Tid kvar är 30s, men jag kan ändå börja skriva på mitt nya inlägg.

- Skriver klart [30s]

 

Sammanlagt 45s

 

Slutsats: jag behöver inte vänta ut helt onödig dötid, utan kan skriva lika bra inlägg på kortare tid.

 

Förstår ni hur jag menar? Hur ställer sig admin till förslaget?

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Quote of the day: "Fuska VIP"

 

Tänker du inte lägga ner pengar så är det du som ska sluta klaga eller bara sticka. Jag tycker fuska.se är bra som det är och jag har ingen anledning och lämna den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då vet jag att ni inte kommer ändra den, vilket är synd eftersom den är så irriterande.

Däremot tycker jag inte alls ni måste korta ner den om ni byter server, inte sagt att det gör något om ni skulle korta ner den.

 

Det enda jag som sagt vill är att flytta den så att man kan skriva sitt inlägg medan tiden går.

 

Exempel med spärren där den är nu:

- Jag postar ett inlägg. . .

- Tiden startar [45s]

- Jag hittar en ny tråd att skriva i [15s]

- Tid kvar är 30s, nu måste jag alltså vänta, utan att kunna göra någonting. [30s]

- Nu kan jag skriva inlägget [30s]

 

Sammanlagt: 30s + 45s

 

Exempel med spärren där jag vill ha den:

- Jag postar ett inlägg. . .

- Tiden startar [45s]

- Jag hittar en ny tråd att skriva i [15s]

- Tid kvar är 30s, men jag kan ändå börja skriva på mitt nya inlägg.

- Skriver klart [30s]

 

Sammanlagt 45s

 

Slutsats: jag behöver inte vänta ut helt onödig dötid, utan kan skriva lika bra inlägg på kortare tid.

 

Förstår ni hur jag menar? Hur ställer sig admin till förslaget?

 

Man kan börja skriva på sitt inlägg medans floodkontrollen varar, använd bara Snabbsvar. Du kan visseligen inte ändå i inlägget som du kan när du väljer svara eller citera m.m. Men du kan börja skriva.

 

Tycker själv floodkontrollen är mycket bra, borde inte tas bort med VIP heller. Gör helt klart fuska till en bättre sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Quote of the day: "Fuska VIP"

 

 

Jag har inte heller någon anledning att lämna fuska, jag kan gått stanna kvar här utan att betala.

 

SNABBSVARSKNAPPEN, VAD SKULLE JAG GÖRA UTAN DIG? <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...