Hoppa till innehåll

Metallica


Zantera
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag vet att detta kanske borde göras som omröstning, men det finns så mycket olika åsikter, så det skulle inte hjälpa något vidare.

Många anser att Metallica inte gjort något bra sen 80-talet, och vissa tycker att de har gjort sina bästa låtar på senare år.

Själv älskar jag alla deras album, mest de klassiska 5 albumen, Kill Em All (1983), Ride The Lightning (1984), Master Of Puppets (1986), ...And Justice For All (1988) och Metallica (Black Album) (1991).

Jag har inget emot de senare albumen heller, bara att jag älskar de äldre låtarna, Master Of Puppets, Welcome Home (Sanitarium), One, Sad But True m.m.

Jag har inget emot Fuel, och de andra låtarna under "Load-eran" men föredrar 80 + tidigt 90 tal med dom.

Angående St.Anger, det bästa albumet på ett bra tag, det ända som saknas är gitarrsolona.

Jag älskar dom helt enkelt.

Vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, metallica var det första metalcore-bandet, de var de första som kombinerade metal och hardcore vilket inte bara innebar att musiken blev otroligt bra, utan att medlemmarna gav ett jordnära och äkta intryck, till skillnad från de flesta andra band under detta hårmetallens era. utan dem hade metallen fortfarande funnits där uppe i skyarna och man hade aldrig kommit på tanken att slakta det där vanliga rockstjärna-konceptet. att det anses som normal idag bland metalband att kunna identifiera sig med sina lyssnare härstammar direkt från metallica. ville bara säga det hej mors.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Metallica metalcore? Vad har du rökt nu Pulpen?

 

Metallicas 4:a första skivor är Thrash Metal (förövrigt de ända bra skivorna som Metallica har släppt och de är jävligt bra). Sen så började de luta mera åt modern hårdrocks hållet och inte thrash men metalcore har de då aldrig varit...

 

Eller skojar du bara? :P

Redigerat av Nyllet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

De bästa skivorna var som de flesta säger, på Cliff Burton's tid ;)

 

St. Anger är bara kommersiell. De försökte komma tillbaka på banan men misslyckades enligt mig.

 

Nu får vi se hur det går med nya skivan som självaste Rick Rubin (Slayer, SOAD) skall producera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...