Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Vissa Grejer..

Gäst DonKeN

Rekommendera inlägg

Alltså tycker ni inte att många under 15år blir diskriminerade på något sätt när dem vill se på en film i bio. Mina polare hade väntat t.ex för att se Saw 3, dem väntade i cirka 2månader så går dem till kassan. Dem är 13-14åringar. Så säger en iriterande moralkärring, ni är för unga. Ni får lov och vänta tills ni växer upp och mognar till er så ni får se på den här filmen. Tycker ni inte det är väl lite iriterande? Jag menar, jag går in på alla åldersgräns filmer för jag liknar inte direkt en 12åring.

Men jag tycker det är synd att andra inte får se alla filmer.

Säg vad ni tycker.. Mods, va lite schyssta och godkänn tråden :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 117
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Slopa åldersgränser på bio, spel osv. Det är föräldrarnas ansvar att bedömma ifall deras ungar är mogna nog att se en viss film. Dessutom är åldersgränserna på spel och filmer inget affärerna/biografen behöver följa. Det är bara rekommendationer.

Men åldergränser på körkort och sprit skall vi naturligtvis ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slopa åldersgränser på bio, spel osv. Det är föräldrarnas ansvar att bedömma ifall deras ungar är mogna nog att se en viss film. Dessutom är åldersgränserna på spel och filmer inget affärerna/biografen behöver följa. Det är bara rekommendationer.

Men åldergränser på körkort och sprit skall vi naturligtvis ha kvar.

det där med bio måste de följa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Guggo sa så ska vi ha på körkort och sprit och ävenn tobak det ska man ha åldersgränser på. På bio så vet jag inte riktigt. Har aldrig blivit nekad att gå på en film, fast jag går dock inte på bio så ofta då. Men det är nog som sagt upp till förälldrarna som ska bestämma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

visst ska vi ha körkort när man är 18 men man ska kunna gå på en biofilm, vilken som helst bara ens mamma eller pappa går med på det, det är la inte muminfitttrollets ( fredrik reinfeldts ) problem om nån kanske drömmar mardrömmar, då får den f*n i mig ta och skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med fullständigt. Ja menar ok för åldersgräns på körkort o sprit men dagens ungdom e mer "positivt" inställda på "vuxen" saker. Som på vissa hemsidor där får man inte se visst material förrän man är i en viss ålder p.g.a. att det materialet innehåller sånt som e olämpligt för barn te.x nakna bröst osv. Men hallå det tillhör allmänbildningen att kunna se sånt utan att få mardrömmar. Säg den fjortång åring som INTE har sett nakna bröst änns en gång i sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

precis, alla jäkla föräldrar elelr ens vuxna är så j*vla överbeskyddande typ, URINGNING PÅ EN SKÄMT VIDEO PÅ YOUTUBE, BORT MED BREDBANDET!!!!!!!!!!

varenda j*vla 14 åring har sett på porr elelr iallafall sett bröst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att åldersgränserna är bra som de är, det finns ju en anledning till varför dom är satta som dom är. Det är ju inte någon som satt dit åldersgränsen för att j*vlas, i en viss ålder klarar man inte av att bestämma sj så är det bara sedan är det omöjligt för en själv att erkänna och inse det om man är under åldersgränsen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...