Hoppa till innehåll

Lika Värda?


123spill

Rekommendera inlägg

Aliens är ju helt klart lika mycket värda som människor.

 

Kanske det. Men jag skulle t.ex ha lättare att skjuta en alien än en människa, även om den var lika intelligent och så. Det på grund av att vi människor är ett gemensamt släkte. Vi är alla bröder, systrar och kusiner i grund och botten. Det finns det inget som kan ändra på.

,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Aliens är ju helt klart lika mycket värda som människor.

 

Så Aliens som vi varken vet om de finns eller vilken form de har är lika mycket värda som oss? Om dom är det så måste ju alla levande varelser ses som lika mycket värda som människor.Och om alla aliens är små elefant liknade saker är då vi släkt med dem i grund och botten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aliens är ju helt klart lika mycket värda som människor.

 

Vad menar du? Att vi skulle vara släkt med elefantliknande aliens?

 

Och nej. Det klart man inte bara kan säga att en alien är lika mycket värd som en människa, om man inte som sagt tycker att precis alla varelser är lika värda.

Det jag menade (fast jag kanske var lite slarvig med att framföra det :wacko: ) var att även om man mötte en alien som var lika intelligent som en människa, och kunde känna samma känslor, så skulle jag ändå liksom inte känna samma gemenskap som med an annan människa. Vi är ju en egen art, liksom.

 

Men sen kan man ju föra det här ytterligare ett steg: Tänk om människosläktet inte uppstod här på jorden egentligen? Isåfall finns det ju ingen som vet vem eller vilka vi skulle kunna vara en avlägsna kusiner till, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

men Jayzmo om du nu har en katt, hund eller vad f*n vilket djur som helst, döda det då? det är ju inte lika mycket värt som dig.

 

och nej jag äter kött och tycker det är gott, men det är ju näringskedjan och så, vi är toppkonsumenter.

 

men ärligt talat, vad har människan gjort för bra med jorden? nån snälla säg det.

 

 

 

 

 

precis vi har bara förstört jorden helt, vi utrotar en art i djurlivet varje timma ( det är sant ) och vi skövlar flera kubikkilometer regnskog varje dag, vi kommer helt enkelt gå mot vår egen undergång, snarare göra den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att människan är den mest värda varelsen. Människan är guds avbild, vi är kronan på verket. Vi är helt enkelt den viktigaste varelsen på jorden.

 

Twiztha_MF: Om ett djur inte är lika mycket värt som en människa behöver de inte dö, men vi ska helt klart gå före när det gäller överlevnad.

Vad har djuren gjort för jorden? Tänker djuren på jordens bästa? Nej, de tänker enbart på sin egen överlevnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet så gör du samma sak som djuren. Du tänker inte på jordens bästa, utan bara på din egen överlevnad. Då borde du, om ditt resonemang stämmer inte vara jämnställd med andra människor, utan endast med de andra djur som finns på jordens yta.

 

(ta inte illa upp gubben min =) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men Jayzmo om du nu har en katt, hund eller vad f*n vilket djur som helst, döda det då? det är ju inte lika mycket värt som dig.

 

och nej jag äter kött och tycker det är gott, men det är ju näringskedjan och så, vi är toppkonsumenter.

 

men ärligt talat, vad har människan gjort för bra med jorden? nån snälla säg det.

 

 

 

 

 

precis vi har bara förstört jorden helt, vi utrotar en art i djurlivet varje timma ( det är sant ) och vi skövlar flera kubikkilometer regnskog varje dag, vi kommer helt enkelt gå mot vår egen undergång, snarare göra den själv.

 

Men Vafan!? Hur mycket kan man missuppfatta egentligen?

Jag menar inte att man ska gå omkring och döda djur. Det borde du väl fatta själv? Jag försökte bara förklara vad jag menade med att vi är en egen art!

T.ex, titta på djuren. Tusentals olika arter. Varje art bryr sig och värnar mestadels (om inte endast) om sig själv. Jag försökte bara få fram att vi människor självklart också bryr sig om oss själva i första hand. Det är inget konstigt att tycka att människan är mer värd än andra djur. Jag menar, tror du ett rådjur tycker en människa mer än nån av sin egen art? Det tror inte jag i alla fall.

Så, har du nu förstått vad jag menade?

 

Ps: Nej, jag tänker inte bara gå ut och döda en katt. Varför i hela h*lvete skulle jag göra det??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att människan är den mest värda varelsen. Människan är guds avbild, vi är kronan på verket. Vi är helt enkelt den viktigaste varelsen på jorden.

 

Twiztha_MF: Om ett djur inte är lika mycket värt som en människa behöver de inte dö, men vi ska helt klart gå före när det gäller överlevnad.

Vad har djuren gjort för jorden? Tänker djuren på jordens bästa? Nej, de tänker enbart på sin egen överlevnad.

 

Gud är ett "sagoväsen" han finns inte och kan därför inte tas som ett hållande exempel. Vi är inte de viktigaste varelserna på jorden om man skulle utrota alla andra varelser så skulle det inte finnas någon jord kvar eftersom vi människor inte är tillräckligt för att få världen att gå runt.

 

Vi Människor har inte gjort ngt för jorden snarare tvärtom eftersom vi förstör mer än vad vi hjälper till. Och människor tänker bara på sig själva inte på jordens bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att människan är den mest värda varelsen. Människan är guds avbild, vi är kronan på verket. Vi är helt enkelt den viktigaste varelsen på jorden.

 

Twiztha_MF: Om ett djur inte är lika mycket värt som en människa behöver de inte dö, men vi ska helt klart gå före när det gäller överlevnad.

Vad har djuren gjort för jorden? Tänker djuren på jordens bästa? Nej, de tänker enbart på sin egen överlevnad.

 

Ja men djuren föstör inte jorden iaf.Så dem behöver ju inte dirket tänka på jordens bästa.

 

Men det behöver vi människor. Alltså med det menar jag inte att vi ska sluta andvända bilar och sånt som gör att det blir växthuseffekt men vi kan ju sköta det på ett bättre sätt. Tycker att man ska sluta skövla bort regnskog iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att människan är den mest värda varelsen. Människan är guds avbild, vi är kronan på verket. Vi är helt enkelt den viktigaste varelsen på jorden.

 

Twiztha_MF: Om ett djur inte är lika mycket värt som en människa behöver de inte dö, men vi ska helt klart gå före när det gäller överlevnad.

Vad har djuren gjort för jorden? Tänker djuren på jordens bästa? Nej, de tänker enbart på sin egen överlevnad.

 

Håller med. Synd att dom där rikemans knösarna bara bryr sig om sina pengar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...