mashemoto Skrivet 3 December 2006 Rapport Dela Skrivet 3 December 2006 När jag var ute och gick på stan så hörde jag några killar stå och nacka och då hörde jag en av killarna säga att han kör med ett hemgjort operativsystem så nu undrar jag hur man gjör ett eget operativsystem.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 3 December 2006 Rapport Dela Skrivet 3 December 2006 Det är extremt svårt. Först måste du kunna något lågnivå språk. Typ C eller C++. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 3 December 2006 Rapport Dela Skrivet 3 December 2006 Fast C++ är ju knappast så lågt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Westkust Skrivet 4 December 2006 Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 Du kan alltid göra om ett OS med öppen källkod. Linux är ett sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 4 December 2006 Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 Lär dig bra C++, kanske lite andra programerings språk också. Sen är det bara att börja och hoppas att det inte tar allt för många år. Eller göra som R4av3N sa, modifiera ett OS t.ex. Linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 December 2006 Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 Jo, att göra en egen linux version skulle vara en bra början. Då ser du även hur det är uppbyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Westkust Skrivet 4 December 2006 Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 Om du startar ett OS-projekt så hjälper jag gärna till Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 4 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 jo men vad måste man ha för progrma för jag har inte linux och vill inte ha det. men jag skulle gärna vilja ha hjälp av dejj. tror jag gör ett nytt projekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
housemaster Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 har du mac så kan du modifiera operativsystemet med terminlaen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Jag vet ingenting om operativsystem, däremot hur du gör en egen webbläsare/browser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 5 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 ok hur gjör man en egen sån dd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mallex Skrivet 12 December 2006 Rapport Dela Skrivet 12 December 2006 HAHA! Ett program för att göra ett eget oprativ system... herre gud... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.