minijeppe Skrivet 18 December 2006 Rapport Dela Skrivet 18 December 2006 Jag gör väl som alla andra... Vaknar kanske vid 9 och äter frukost. Får ett paket som jag öppnar. Sen tittar jag väl på tv eller spelar dator tills kl.12, då åker vi till mormor och morfar och fikar, äter pepparkakor, saffransbullar (lussebullar) och dricker lite glögg. Vid kl.13 så går alla (förutom) mormor och morfar upp en våning till ett rum där det är kolsvart och alla typ knuffas och skrattar (stört, jag vet:P) Sen går vi ner och där står all mat och alla äter som tusan! Vid 3 så sätter sig alla och tittar på Kalle Anka på tv som vanligt. Efter Kalle Anka så säger mormor eller morfar att dom ska gå till butiken och köpa tidningen. Dom går ut och byter om till en tomtedräkt och går in och alla pratar med tomten (man ser alltid att mormor eller morfar svättas som tusan under dräkten) Sen går tomten och alla får sina julklappar och några timmar senare går alla hem efter lite mer fikande... Så går det till på min JULAFTON! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 Vi har faktiskt inga speciella traditioner, vi vaknar öppnar ett paket då och då (inte alla på en gång). Äter och så är dagen nästan slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 20 December 2006 Rapport Dela Skrivet 20 December 2006 (redigerat) I min familj spelar vi julklappsspelet, ser på Kalle Anka, äter julbord och öppnar julklappar, samt äter rikliga mängder julgodis. :) Redigerat 20 December 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 (redigerat) Vi äter risgrynsgröt till frukost. Sedan kommer vår släkt och då fikar man lite och så. Sedan börjar Kalle Anka så kollar alla på det. Sedan äter man julbord och sedan är man rastlös :). Redigerat 22 December 2006 av Pocahontas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 Vi brukar ha paket under granen, jag tror det var vi som var först med det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcanum Skrivet 23 December 2006 Rapport Dela Skrivet 23 December 2006 Först kalle anka, sedan mat och sist på kvällen julklapparna :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 December 2006 Rapport Dela Skrivet 23 December 2006 1. Risgrynsgröt till frukost 2. Hem till kusin/vara hemma hos mig 3.Glögg/julmust och pepparkaks dags ! 4. Julbordsdags ! 5. Umgås med släktendags ! (6.Åka hem) 7.Slappa ett tag, kolla på tv, läsa en tidning och äta pepparkakor. 8. Julklappsdags ! 9. Prova julklapparna (börja lira ett spel, prova alla nya kläder osv) 10. Sooova Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
derik Skrivet 24 December 2006 Rapport Dela Skrivet 24 December 2006 på morronen äter vi sån risgrynsgröt... sen brukar nåra släktingar komma hit, lr så kommer vi till dom. aa å sen äter vi lite o fikar o sånt o__O sen e de dags för de alla barnen har väntat på ;P julklapparnaaaaaaaaaa!! nästa dag drar vi alltid till farmor, hela pappas släkt e där.. å så äter vi sånt julbord.. farmor e dansk så de blir kotunga, men ingen äter :P aa å sen drar vi hem så e de över ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 24 December 2006 Rapport Dela Skrivet 24 December 2006 Erm...vi äter julbord hos min mormor varje jul...sen på kvällen öppar vi julklapparna..o de kommer ingen tomte...vi har vuxit ifrån det..^^ Ey , du jag gjorde iallafall det ! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.