hades_932 Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Hur gör man för att bränna filmer på en dvd skiva så att man kan se dom på teven? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Kolla för det första upp din DVD spelare på nätet och se om det kan ta tex AVI, eller VCD, SVCD osv. När du postat upp informationen kan jag lättare hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hades_932 Skrivet 6 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 (redigerat) Orkade inte google runt så jag kollade i bruksanvisningen... Stod nåt om WMA. Gjorde jag bort mej nu? Redigerat 6 December 2006 av BabyPoo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Hmm, det ska finnas mer info. Om du kollar på din DVD spelare och skriver ner märket och modellen så kan jag själv söka runt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hades_932 Skrivet 6 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Panasonic NV-VP21 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Den klarar av VCD format. Vad har du för slags brännar program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hades_932 Skrivet 9 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 Cyberlink var det enda jag hittade. Men vad behövs då? -Uppdaterar- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mallex Skrivet 11 December 2006 Rapport Dela Skrivet 11 December 2006 Ett brännar program. En tom dvd. (Plus eller minus) En "brännare" En film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Master90 Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Ett bra brännprogram som jag rekomenderar är nero 7 Nero stöder båda bräning av: - vcd, Svcd (för bräning av CD skivor) - Vanlig dvd bränning med samma format som en vanlig köp eller hyr dvd (För bränning av dvd) - Eller bara bräna bräna en cd eller dvd skiva med filmernas orginal format, Din dvd läsare måste stödja DivX för att du ska kunna se vanligt fil format i din dvd Vanligt filformat - Avi - Mpeg - ... Men kolla noga om din bränare kan bräna dvd så att du inte köper massor av skivor och så kan du inte använda dem. Precis som ni har diskuterat så här långt så kolla om din dvd spelare stödjer vcd, Svcd eller DivX Det vanliga dvd formatet stödjer alltid dvd spelaren. Men om du köper filmer från utlandet så kan du ha köpt en vara med ett annat region format. Kolla om din dvd stödjer båda eller något av dem och bränn med det formatet. Själv rekomenderar jag Pal formatet. Kolla även om din dvd kan läsa DivX innan du bränner en vanlig bräning med det vanliga filmformatet. Blev kanske lite jobbigt att förstå, men ja hoppas det ska gå att förstå Nero 7 ett bränn program som jag rekomenderar :) Går att köpa för runt 600 kronor på onoff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 ett tipps e att bränna i .vob(stavning) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 .vob? Du menar väl i DVD-videoformat? Ja, du använder helst Nero, det är det vanligaste hos hemmaanvändarna. Så att du inte är udda. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.